گردشگری و توریسم

هنرمندان ملایری آموزش منبت سوزنی فرا می گیرند

ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دوره مقدماتی کلاس های آموزشی منبت سوزنی از روز شنبه سوم آذرماه در ملایر برگزار می شود.
وی افزود: 15 تن از هنرمندان و علاقه مندان زن و مرد به مدت 10 روز رشته منبت ریز و سوزنی را که بیشتر در شیراز و آباده رواج دارد، فرا می گیرند.
جلیلی بیان کرد: دوره آموزشی منبت ریز و سوزنی با حضور دکتر «راحله معارفی» استاد برجسته دانشگاه هنر شیراز برگزار می شود.
وی ادامه داد: هنرآموزان روزانه هفت ساعت به صورت رایگان آموزش های لازم را فرا می گیرند و در پایان نیز از سوی اداره میراث فرهنگی به شرکت کنندگان گواهی معتبر داده می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر افزود: برگزاری دوره های آموزشی منبت ریز و سوزنی موجب می شود زنان نیز در این رشته صنایع دستی مشارکت داشته باشند.
جلیلی تاکید کرد: فراگیری رشته هنر منبت ریز و سوزنی همچنین موجب می شود منبت کاران وابستگی کمتری به مبل داشته باشند و از استفاده از دستگاه «سی.ان.سی» فاصله بگیرند.
وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی مبل و منبت ملایر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مشارکت زنان در این رشته، استفاده نکردن از دستگاه «سی.ان.سی» و استفاده از طرح های ایرانی از نکات ضروری در به نتیجه رسیدن این پرونده است که برگزاری دوره های آموزشی این رشته می تواند کمک کننده باشد.
جلیلی ادامه داد: دوره آموزشی مقدماتی منبت سوزنی رایگان است، اما هزینه تهیه مواد اولیه و ابزار آلات بر عهده هنرآموزان است.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم پس از پایان دوره مقدماتی، دوره های تکمیلی و پیشرفته این هنر را نیز در راستای توسعه، ترویج و تنوع رشته منبت در شهرستان برگزار کنیم.
ملایر سال گذشته به عنوان شهر ملی مبل و منبت به ثبت رسید.
7528/2090

انتهای پیام /*


اقتصاد


دوره هاي آموزشي


منبت ريز و سوزني


صنايع دستي ملاير