گردشگری و توریسم

اعضای باند پنج نفره اشیای عتیقه در مینودشت دستگیر شدند

سرهنگ سید داود حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران انتظامی پاسگاه ‘چهل چای’ مینودشت، شب گذشته در حین گشت زنی درحوزه استحفاظی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای این باند شدند.
وی گفت: در بازرسی از خودروی اعضای این باند که با هماهنگی مرجع قضایی انجام شد، علاوه بر کشف هشت قلم شی عتیقه شامل چند دیگ فلزی و بشقاب، ظروف پایه دار و پایه شمعدان، وسایل و تجهیزات حفاری نیز از آنان به دست آمد.
سرهنگ حسینی اضافه کرد: اعضای باند فروش اشیای عتیقه از اهالی یکی از شهرهای همجوار مینودشت بودند و قصد داشتند این اشیای تاریخی را به خارج استان منتقل نمایند که توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
وی بابیان اینکه براساس نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مینودشت، اشیای کشف شده متعلق به دوره اسلامی است، تصریح کرد: اعضای این باند نیز با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

*** کشف 115 کیلوگرم تریاک از یک اتوبوس مسافربری
فرمانده انتظامی مینودشت همچنین از کشف 115 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در یک عملیات هدفمند پلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مواد به طرز ماهرانه ای در لاستیک خودرو جاسازی شده بود.
سرهنگ حسینی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی گلستان و مینودشت با همکاری یکدیگر و پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی این اتوبوس که در جاده مینودشت به آزادشهر در تردد بود، شدند.
وی اضافه کرد: در ارتباط با مواد مخدر کشف شده که 72 ساعت پیش صورت گرفت، سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و خودروی آنان نیز توقیف شد.
شهرستان مینودشت با افزون بر 81 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

انتهای پیام /*


اجتماعی


انتظامی


کشف اشتیای تاریخی


مینودشت