گردشگری و توریسم

گردشگری زیر باران

به گزارش ایرنا، کانون های گردشگری چهارمحال وبختیاری به ویژه بقاع متبرکه و صحن امامزادگان در تعطیلات پایانی ماه صفر امسال با استقبال گردشگران همراه شد و برخی از گرشگران با وجود وزش باد پاییزی چادرهای مسافرتی خود را برپا کردند.
مسیر گردشگری چهارمحال و بختیاری در روزهای سرد پاییزی در آبانماه ،با وجود بارش های رگباری و پراکنده در سطح شهرها و روستا با حضور گردشگران رنگ و بوی بهاری به خود گرفت.
با فرارسیدن ماه ربیع الاول ، تعدادی از مردم روز پنجشنبه پس از اقامه عزاداری ، راهی کانون های گردشگری شدند.
پاییز زرد چهارمحال و بختیاری، یکی از رویایی ترین مسیرهای گردشگری برای طبیعت گردان است که در تعطیلات نیمه آبان، تعدادی از گردشگران اصفهان و خوزستان و شیرازی را جذب خود کرده است.
چهارمحال و بختیاری سرزمینی در مرتفع در فلات مرکزی ایران است و قلمرو این استان 16هزار و 403 کیلومتر مربع و بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت است.
این استان از شمال و مشرق به اصفهان، از مغرب به خوزستان، از جنوب به کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به لرستان محدود می‌شود و دارای 16 قله مرتفع با ارتفاع بیش از سه هزار و 500 متر مربع است و قله 4 هزار و 548 متری زردکوه در آن قرار دارد.
مسیر شهرکرد به زاینده رود تا خروجی سد زاینده رود به طول 60 کیلومتر و مسیر شهرکرد به کوهرنگ به طول 90 کیلومتر ، از مهمترین این محورهای گردشگری است که همواره با استقبال علاقه مندان سیر و سفر مواجه است.
وجود راه های مطلوب از لحاظ مسافت کوتاه و دسترسی آسان، امکانات رفاهی و خدماتی، امنیتی و جاذبه های طبیعی و دیدنی را از ویژگی های مسیرهای گردشگری است و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، فرهنگی، معنوی، قابلیت های فرهنگی را از ویژگی های محورهای گردشگری شهری است.
هم اکنون 250 کانون گردشگری شناسایی شده در امتداد مسیرهای گردشگری این استان
وجود دارد که در این مسیرها واحدهای پذیرایی بین راهی و مراکزا قامتی شامل هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر فعال است.
در حال حاضر به صورت متوسط و میانگین، چهارمحال و بختیاری سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر داخلی است که در پاییز امسال گردشگران نیز به این استان سفر کرده اند.
‎ 12روستای هدف گردشگری در این استان شناسایی شده است و این روستاها با قابلیت هایی شامل نوع بافت معماری، ویژگیهای فرهنگی و اقلیمی منحصر بفرد، جاذبه های طبیعی و صنایع دستی میزبان گردشگران پاییز است.
روستاهایی بی نظیری چون یاسه چاه، هوره ، چلوان و سوادجان و روستای آورگان به عنوان گردشگری روستایی در حال حاضر مورد توجه بیشتر گردشگران قرار دارد.
روستاهای دزک و دستگرد امامزاده ،سرآقاسید در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه در لردگان و روستای ده چشمه از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند که گردشگران توجه خاصی به آنها دارند.
محور گردشگری زاینده رود در چهارمحال وبختیاری از بناهای تاریخی نظیر پل زمانخان، روستاهای هدف همچون سوادجان، هوره ،یاسه چاه و طبیعت زیبای زرد و قرمز حاشیه رودخانه زاینده رود هر ساله شاهد حضور انبوه گردشگران است.
منطقه سامان به لحاظ وجود باغات انبوه بادام، هلو و گردو در پاییز جلوه رنگارنگی به خود می گیرد و پل تاریخی زمانخان چون ˈنگینی ˈبررونق گردشگری این مکان سیاحتی افزوده است.
به گزارش ایرنا، هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است، در 48 ساعت آینده نیز صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و در هوای استان قسمتی تا نیمه ابری گاهی وزش باد به تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده است.
شهرستان سامان در 20کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از رودخانه زاینده رود از این شهرستان عبور می کند.
2097

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


طبيعت گردي


چهارمحال و بختياري