اخبار گردشگری

برگزاری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس

رئیس جامعه هتلداران درنشست خبری نمایشگاه گردشگری پارس گفت: برای اولین بار اعلام شده که متقاضیان می توانند برای بازسازی و نوسازی تجهیزات برای هتل های موجود درخواست وام از صندوق توسعه ملی کنند.

نشست خبری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس عصر روز ۱۳ آبانماه در هتل هویزه تهران برگزار شد.

در این برنامه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس گفت: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در شهر شیراز برگزار می شود. در این نمایشگاه سفارتخانه ها و مجموعه های هلتداری و سرمایه گذاران حضور دارند. محورهای این نمایشگاه نیز گردشگری سلامت، جامعه هتلداران، آموزشگاههای هتل و تجهیزات وابسته هتلداری است.

در ادامه این برنامه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز بیان کرد: یکی از سالن های این نمایشگاه به هتل ها و صنایع وابسته اختصاص داده شده است. این نمایشگاه پس از سالها توقف در سال گذشته برگزار شد و امسال دهمین دوره آن را برگزار می کنیم. خوشبختانه هم سال گذشته و هم امسال استقبال خوبی از آن شده است.

اکنون در استان فارس ۹۳ هتل و هتل آپارتمان وجود دارد و ۱۳۵ مهمانپذیر و ۸۰ اقامتگاه بوم گردی و ۱۸ هزار تخت اقامتی و ۱۱۷ پروژه فعال در حوزه زیرساخت های گردشگری داریم. امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای تاسیسات اقامتی پرداخت شده است. ۱۶۱۶ طرح در زمینه اشتغال فراگیر روستایی مصوب شده. اعتبار آنها ۱۲۷ میلیارد بوده که ۳۰ میلیارد تومان به این طرح ها پرداخت شده است.

حسین اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: کشورهایی که از لحاظ اقتصادی در رتبه های خوبی قرار گرفته اند دو سوم اقتصادشان در بستر نمایشگاهها شکل گرفته است اما ما هنوز نتوانسته ایم بخش نمایشگاهی را در کشور راه بیاندازیم. خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی برگزاری نمایشگاهها را واگذار کرد.

نمایشگاهها یکی از بهترین عرصه های رویداد گردشگری است. امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم همه کشور را به یک نمایشگاه گردشگری تبدیل کنیم. اگر میراث فرهنگی تبدیل به ثروت نشود در مسابقه ای که بین تمام اهالی میراث فرهنگی و گردشگری دنیا وجود دارد شکست می خوریم.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران نیز بیان کرد: اکنون ۲ هزار هتل و هتل آپارتمان داریم که ۸۰۰ هتل آپارتمان و ۱۲۰۰ هتل تحت پوشش جامعه هتلداران ایران هستند. از این تعداد ۶۰ هتل ۵ ستاره نیز وجود دارد و در تهران ۵ هتل ۵ ستاره در دست داریم. بیشتر هتل های ۵ ستاره در مشهد هستند.

در جهت استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی مشکلی نداریم حتی اعلام شده که هتل های موجود که تابحال نمی توانستند از این صندوق وام بگیرند می توانند درخواست خود را برای بازسازی و نوسازی تجهیزات اعلام کنند.

در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: ما ۵۳۰ رویداد گردشگری در ۱۲ ماه سال در ۳۱ استان کشور داریم که آن را در قالب یک تقویم اعلام خواهیم کرد.

در حوزه سرمایه گذاری، نمایشگاه قوی نداریم. همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در سالهای گذشته برگزار می شد اما استان فارس هم می تواند به این نمایشگاه بخش سرمایه گذاری را اضافه کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.