گردشگری و توریسم

تعاونی های حوزه صنایع دستی در بانه فعال می شوند

به گزارش ایرنا، سعدالله رحیمی خواه روز شنبه در نشست هم اندیشی برای نحوه برگزاری جلسات آموزشی و تشکیل تعاونی های گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای این تعاونی ها در دستور کار است.
وی افزود: جلسات آموزشی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ تعاون برای تشکیل تعاونی ها توسط با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مردم برگزار می شود.
رحیمی خواه تاکید کرد: در طول سال دوره های آموزشی از طریق کارشناسان تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ترویج فرهنگ تعاون و آشنایی کارآموزان با نحوه تشکیل تعاونی برگزار خواهد شد.
معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای حضور کارشناسان حوزه تعاون برای برگزاری دوره های آموزشی و اعلام شرایط تشکیل تعاونی برای کارآموزان گفت: می توان با تشکیل تعاونی های پشتیبان و سایر شرکت های تعاونی نسبت به جذب تسهیلات اشتغال زایی اقدام کرد.
در این جلسه مقرر شد پس از پایان دوره های برگزار شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه با دعوت از کارشناسان حوزه تعاون و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زمینه برگزاری جلسات ترویجی تشکیل تعاونی برای کارآموزان فراهم شود.
همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه لیست تعاونی های فعال و راکد موجود در شهرستان در زمینه صنایع دستی و گردشگری را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کند.
این نشست با حضور رئیس میراث فرهنگی، معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه و کارشناسان هر دو اداره برگزار شد.
در کل استان هشت تعاونی صنایع دستی در حال فعالیت است که آمار بسیار پایینی برای استان محسوب می شود.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان طی قراردادی که با یک آموزشگاه بسته است هر ساله باید 2 هزار و 100 نفر آموزش صنایع دستی ببیند که امسال و تاکنون هزار و 580 نفر این آموزش ها را در استان فرا گرفته اند.
کسانی که این آموزش ها را فرا می گیرند می توانند برای تشکیل تعاونی و راه اندازی کسب و کار تسهیلات هم دریافت کنند.
6108/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


آموزش


تعاوني