گردشگری و توریسم

چابهار قطب گردشگری سواحل مکران است

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی پنجشنبه شب در کارگروه گردشگری چابهار اظهار داشت: تجلیل از فعالان گردشگری می تواند در توسعه این بخش کمک شایانی کند.
وی همچنین در جمع مدیران منطقه آزاد چابهار افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح های فولاد و پتروشیمی علاوه بر سودآوری صاحبان آنها نقش مهمی در توسعه و استغال مردم محلی دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نقش مهمی در اقتصاد ملی، محلی و آینده درخشانی در تجارت و ترانزیت کالا دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: افزایش میزان اعتبارات در حوزه گردشگری از ضرورت هاست و باید نگاه ویژه ای شود.
دکتر علیرضا جلالزایی بر افزایش تملک دارایی، برگزاری دوره های آموزشی، شناسنامه دار کردن فعالان صنایع دستی، پیگیری بیمه گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت آب و هوایی و واقع شدن در جوار آبهای اقیانوسی از جذابیت های خوبی در زمینه جذب گردشگر برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه به زیرساخت های گردشگری منجر به جذب توریست داخلی و خارجی می شود و می توان بخشی از اشتغال را مرتفع کرد.
وی گفت: فعالیت های اقامتگاه های بومگردی می تواند به معرفی آداب و رسوم سیستان و بلوچستان منجر شود و باید در این زمینه افراد بومی بیشتر تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان امروز/پنجشنبه/ در سفر به چابهار ضمن شرکت در همایش قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت از چند طرح عمرانی و اشتغالزایی نظیر فولاد و پتروشیمی از چند طرح گردشگری بویژه هتل در دست ساخت دلفین این شهرستان نیز ازدید کرد.
همچنین با شرکت در کارگروه گردشگری از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی چابهار تجلیل و قدردانی کرد.
3043**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


میراث فرهنگی


نشست گردشگری


استاندار