گردشگری و توریسم

هرمزگان استعداد تبدیل به مرکز گردشگری ایران را دارد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید برنامه ای اساسی برای تحول گردشگری در هرمزگان طراحی شود به گونه ای که مردم از تمام مناطق کشور به این استان سفر کنند.
وی تاکید کرد: فرمانداران و شهرداران سراسر هرمزگان به ویژه در نیمه دوم سال باید به طور ویژه در بخش گردشگری فعال شوند و برنامه مناسبی برای تبلیغ جاذبه های گردشگری، آماده سازی اماکن تفریحی و گردشگری و پذیرایی از گردشگران داشته باشند.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری استان از توانمندهای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه اینترنت و فضای مجازی استفاده شود.
همتی با اشاره به زیبایی های جزایر هرمزگان به ویژه جزایر لارک و هرمز، تصریح کرد: باید در اسرع وقت برنامه ای جهت زیباسازی سواحل این جزایر ارائه و اجرایی شود تا وضعیت این جزایر در سال جاری برای حضور گردشگران بهتر از گذشته باشد.
استاندار هرمزگان در این نشست خواستار پیگیری جهت تسریع در راه اندازی سه شناور تفریحی در استان شد و بیان داشت: برای قایق های شخصی و جت اسکی هم باید مجوزهای لازم صادر شود تا از این ظرفیت نیز برای توسعه گردشگری دریایی استفاده شود.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: پیشرفت و اعتلای کشور در گرو تلاش مجاهدانه بی وقفه است و نمی توان با کار روزمره فاقد برنامه به اهداف بزرگ دست یافت.
وی تاکید کرد: راهبرد اصلی شکوفایی اقتصادی، برنامه محوری است و امید آفرینی با اقدامات واقعی و عملی محقق می شود.
ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری از معدود کشورهای جهان به شمار می رود که موقعیت جغرافیایی آن فصل های متفاوتی را هم زمان در فضای زیستی خود به وجود می آورد و سبب مطرح شدن تنوع های مکانی و تازگی های محیطی می شود.
در این میان استان هرمزگان در جنوب کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هرساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند.
این استان بواسطه داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در دریا وخشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت خود را به ویژه در فصل زمستان و ایام نوروز به گردش وتفریح در سواحل، جزایر، مزارع و باغهای سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای طبیعی و بهاری آن لذت می برند.
هرمزگان و به خصوص بندرعباس در سال های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری کشور در تعطیلی های نوروزی تبدیل شده و هر ساله شمار زیادی از هموطنان تعطیلی های خود را در این نقطه از کشور سپری می کنند.
بیش از 6 هزار تخت هتلی در استان هرمزگان به غیر از کیش و قشم وجود دارد که با احتساب این 2 منطقه ،30 هزار تخت هتلی و حدود 180 مکان اقامتی در این استان وجود دارد.
7198/6048

انتهای پیام /*


اقتصاد


اقتصاد مقاومتي


گردشگري


هرمزگان