اماکن دیدنی ایران

آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق کشور/ آسمان کربلا بارانی است

کارشناس هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در استان‌های شمال غرب و جنوب غرب کشور احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد.

آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق کشور/ آسمان کربلا بارانی است+ جدولامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند برای این مناطق منجر به آب گرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیل‌ها شود.

به گفته وی، امروز شدت بارش بر مناطق جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، غرب لرستان و شمال ایلام خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: برای روز دوشنبه در مناطق جنوب آذربایجان شرقی و غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام و مرزهای خوزستان و عراق شدت بارش باران پیش‌بینی می‌شود که با وجود فعالیت این سامانه بارشی احتمال ریزش تگرگ در برخی از این نقاط دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران طی امروز و فردا در ارتفاعات دامنه‌های البرز غربی، زاگرس مرکزی و شمالی خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت بارش باران در نیمه شرقی کشور عراق تصریح کرد: طی امروز و فردا بارش باران در نیمه شرقی کشور عراق پیش‌بینی می‌شود که با این وجود شدت بارش به شکل رگبار همراه با وزش باد شدید برای کربلای معلی، سامرا، کاظمین و نجف اشرف دور از انتظار نیست.

نقشینه بیشینه امروز دمای تهران را 22 درجه و کمینه فردا صبح مهرآباد 14 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان درباره آخرین وضعیت بارش در آسمان پایتخت گفت: از فردا بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت فردا بارش پراکنده باران برای آسمان تهران دور از انتظار نیست.