گردشگری و توریسم

22 طرح گردشگری استان سمنان را رونق می بخشد

رحمان فرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها نقش مهمی در توسعه پایدار گردشگری دارد و با در نظر گرفتن دلار به نرخ ثابت گذشته 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این 22 طرح برآورد شده است.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ساخت 22 طرح عمرانی در حوزه گردشگری از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار «2020 استان سمنان، مقصدی تازه» است .
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال مسقیم بیش از یک هزار و 150 نفر در استان سمنان فراهم می شود ولی براساس پیش بینی ها، حجم اشتغالزایی و حجم سرمایه گذاری افزایش می یابد.
فرمانی تصریح کرد: در زمان حاضر طرهای گردشگری با پیشرفت 60 درصد درحال ساخت هستند و در سال 1400 تمامی طرح ها به بهره برداری می رسد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: اجرای طرح های گردشگری در تمام نقاط این استان در دستور کار قرار دارد اما تمرکز طرح ها در مناطقی است که ظرفیت های قابل توجهی دارند.
وی یادآور شد: در استان سمنان 100 تقاضا برای احداث خانه های بوم گردی ثبت شده است و تا پایان امسال دست کم 100 اقامتگاه بوم گردی، سفرخانه سنتی، دفتر خدمات مسافر و اقامتگاه بومگردی در این استان راه اندازی می شود.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی را با این اداره کل زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و ترویج فرهنگ برخورد مناسب با گردشگر را یک اصل مهم در تحقق راهبردها دانست.
در سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی استان احداث شده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
73426103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


طرح هاي گردشگري


سمنان