اماکن دیدنی ایران

حال ناخوش گردشگری داخلی/ احتمال ایجاد رانت در بسته های حمایتی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه احتمال ایجاد رانت در بسته های حمایتی گردشگری وجود دارد گفت:حال گردشگری کشور مطلوب نیست و سیاست دولت ها برای رونق آن راه به جایی نبرده است.

خبرگزاری مهر: اصغر مسعودی با انتقاد از اینکه سفرهای داخلی بسیار گران است، تلاش سازمان گردشگری برای اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار تشویقی جهت سفرهای داخلی و ایرانگردی را در بهبود وضعیت گردشگری داخلی موثر دانست و گفت: متاسفانه هزینه سفرهای داخلی بسیار گران است و در برخی موارد سر به فلک می کشد به گونه‌ای که مردم می توانند با نصف آن به کشورهای همسایه مانند ترکیه سفر کنند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود و رونق وضعیت گردشگری به عوامل زیادی بستگی دارد، افزود: هر چند اختصاص تسهیلات و اعتبارات تشویقی می تواند در رونق گردشگری داخلی موثر باشد اما باید در کنار آن انگیزه لازم را در مردم ایجاد کرد و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری در دستور کار قرار گیرد زیرا اغلب اماکن و جاذبه های گردشگری کشور برای مردم هنوز ناشناخته هستند.

وی با انتقاد از اینکه حال گردشگری کشور مطلوب نیست و سیاست های اعمالی دولت‌ها برای رونق آن تاکنون راه به جایی نبرده است، تصریح کرد: متاسفانه شاهد وعده‌های توخالی برای رونق گردشگری هستیم؛ وعده هایی که هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم از عدم ساماندهی تاسیسات گردشگری انتقاد کرد و افزود: تبلیغات در حوزه گردشگری مغفول مانده است و از بی برنامگی این حوزه رنج می‌بریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم برخورد جدی سازمان میراث فرهنگی با آژانس‌های مسافرتی متخلف، گفت: آژانس ها باید به وعده‌هایی که به مسافران می‌دهند عمل کنند و خدمات را بر اساس قرارداد و وعده های تبلیغاتی ارائه کنند.

مسعودی با تاکید بر اینکه احتمال بروز رانت در بسته‌های حمایتی گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: ارائه مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی تا حدودی می تواند حال ناخوش گردشگری را بهبود دهد اما راهکار اصلی نیست زیرا می‌تواند رانت‌زا باشد بنابراین بهتر است دولت تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تبلیغات مناسب را در اولویت قرار دهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت گردشگری دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید تعامل مناسب را با هم داشته باشند، گفت: رونق گردشگری مستلزم همکاری هماهنگ تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی است و باید برای رفع مشکلات سد راه این صنعت گام های بلند برداشته شود.