گردشگری و توریسم

تاریخچه البرز 9 هزار ساله است

به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز شنبه در آئین روز ملی البرز شناسی که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: خشت 9 هزار ساله تپه تاریخی ازبکی به عنوان نماد تاریخی البرز در سازمان ملل متحد نگهداری می شود.
وی با اشاره به حضور فرهیختگان در استان البرز گفت: باید از این حضور برای پیشبرد برنامه های مختلف استان استفاده کرد.
نجفی بیان داشت: استان البرز در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد و باید در نشست ها و همایش ها این ظرفیت ها را معرفی کرد.
استاندار البرز گفت: سدهای زیبای کرج و طالقان ، جاده کرج – چالوس و ده ها اثر تاریخی و طبیعی از جاذبه های استان البرز هستند و باید تنگناهای گردشگری البرز را مرتفع کرد.
وی بیان داشت : در مباحث اقتصادی ، آلودگی های زیست محیطی ناشی از ترافیک جاده ها و سایر بخش های مرتبط با حوزه گردشگری نیازمند واکاوی و تلاش بیشتر در البرز هستیم.
نجفی با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی در البرز گفت: امروز به رغم تحریم ها ، شاهد فعالیت ها و جهش عظیمی در این بخش هستیم .
استاندار البرز افزود: اکنون در بخش های مختلف مانند حوزه شهری، روستایی و اقتصادی مشکل داریم و باید بدانیم تکالیف دررابطه با بهبود و رفاه انجام دهیم .
وی از رسانه های جمعی خواست برای دمیدن روح آرامش و امید به جامعه تلاش بیشتری کنند.
«بیستم مهرماه روز ملی البرز معرفی شده است.»
استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت و مساحتی حدود پنج هزار و 800 کیلومتر مربع، سی و یکمین استان کشور است که در سال 89 تاسیس شد.
اکنون از مجموع 31 استان کشور 9 استان دارای روز ملی هستند.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگي


البرز شناسي


استاندار


البرز