گردشگری و توریسم

تکمیل زنجیره خدمات گردشگری در آستارا ضروری است

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در نشست با هتلداران و فعالان صنعت گردشگری در فرمانداری آستارا افزود: رونق اقتصاد گردشگری در گرو بهره مندی صحیح و استفاده از فرصت هاست و تکمیل زنجیره خدمات گردشگری، باعث رونق اقتصادی خواهد شد.
وی بیان کرد: فعالان صنعت گردشگری باید متناسب با برنامه و نیاز گردشگران، با ارائه خدمات با کیفیت رضایت جامعه هدف را فراهم کنند.
وی ادامه داد: نارضایتی گردشگران باعث ترک شهرستان از سوی آنها خواهد شد و برای جذب آنها باید با بهره گیری از فناوری ارتباطات، دسترسی آنان به محیط های متنوع تسهیل شود.
رنجکش گفت: باید زیبایی های محیطی، تابلوهای راهنمای مراکز اقامتی، بازار، فروشگاه و مکان های دیدنی برای مسافران جذابیت داشته باشد و آنان را برای سفرهای بعدی به آستارا ترغیب کند.
او بیان کرد: آستارا با توجه به موقعیت مرزی، سالانه پذیرای شش میلیون گردشگر است و از این ظرفیت باید برای رونق گردشگری استفاده شود و آموزش گروه ها و فعالان این حوزه جهت راهنمایی صحیح مسافران داخلی و خارجی ضروری است.
فرماندار آستارا افزود: دولت از صنعت گردشگری حمایت می کند و فعالان این عرصه باید با ارائه برنامه های خلاق، از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این جلسه گفت: در تابستان امسال حدود 750 هزار گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر کرده بودند و شمار مسافران داخلی، نسبت به تابستان سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.
داریوش ملک زاده بیان کرد: گردشگران در 32 هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر با 2 هزار و 200 تخت و در 20 مدرسه با 191 کلاس و سه کمپ اقامتی اسکان یافته بودند.
پنجم تا یازدهم مهر ماه هفته گردشگری نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


گيلان


آستارا