گردشگری و توریسم

برندسازی سوغات استان مرکزی اولویت جدی است

سید« حسن حسینی » روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: بهره وری اقتصادی، اشتغالزایی و انتقال فرهنگ بومی از جنبه های سرمایه گذاری در بخش سوغات استان است.
وی اظهار داشت: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می‎تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک کند و مدیریت صنایع دستی استان این مهم را به عنوان اولویت تعریف کرده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار می‎تواند در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.
حسینی افزود: استان مرکزی در مسیر ارتباطی اصلی کشور قرار گرفته که این موضوع زمینه جذب گردشگر را تسهیل کرده است و از این منظر عرضه ره آورد (سوغات) هر شهر باید به شکل حساب شده و منطبق با سلایق خریداران و بازاریابی روز صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: سوغاتی که گردشگر می خرد در خود به نوعی ویت و فرهنگ آن منطقه را دارد و از این مهم نباید غافل بود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغالزایی و بهره وری اقتصادی را به همراه دارد.
حسینی افزود: فتیر اراک، باسلق اراک، گوشفیل، شیره هزاوه، انگور هزاوه، گیوه سنجان، قالی و قالیچه اراک، عسل خمین، منبت سمقاور، گل و گیاه محلات، جوزغند نراق، صابون آشتیان، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات، معرق، میناکاری، تفرشی دوزی، قلمزنی، سفالگری بدون چرخ خمین می تواند ره آوردی مناسب برای گردشگران باشد.
وی اظهار داشت: برندسازی لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات است و در این مسیر بسته بندی مناسب، تولید با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی توسعه است.
از 295 رشته صنایع دستی فعال کشور 110 رشته در استان مرکزی دایر است.
6991/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


سوغات


استان مركزي