گردشگری و توریسم

مرمت و نگهداری پل باستانی دزفول به شهرداری واگذار شد

محمدعلی دوایی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر اقدام اساسی درخصوص مرمت و نگهداری از پل باستانی دزفول انجام نشده است لذا پیگیری های لازم برای واگذاری وظیفه نگهداری و بهره برداری از این پل به شهرداری انجام شد که در نهایت با این کار موافقت به عمل آمد.
وی با بیان اینکه نگهداری و مرمت پل باستانی توسط شهرداری دزفول به زودی آغاز می شود، اظهار داشت: پل باستانی(قدیم) یکی از آثار باستانی شهرستان دزفول است که باید به صورت ویژه نگهداری شود.
شهردار دزفول در خصوص مرمت خانه های تاریخی دزفول نیز گفت: سازمان نوسازی شهرداری در حال حاضر در حال مرمت خانه های جوکار در محله خراطون و خانه بنایی در محله لوریان بافت قدیم است.
وی با بیان اینکه حدود 80 هزار نفر در بافت قدیم دزفول سکونت دارند، افزود: بافت قدیم دزفول با حدود 270 هکتار وسعت دارای 154 اثر ثبتی و بیش از 200 اثر در شرف ثبت دارد.

** یک بوستان محله ای در بافت قدیم دزفول ساخته شد
شهرداری دزفول گفت: با توجه به اینکه تمام محله ها باید از فضای سبز کافی برخوردار باشند، یک بوستان در بافت قدیم دزفول احداث شد.
وی افزود: 9 خانه فاقد ارزش سنتی تاریخی با همکاری شهرداری دزفول تملک و از فضایی 600 متری برای ساخت این بوستان استفاده شد.
دوایی فر اظهار داشت: برای ساخت این بوستان افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل بودجه عمرانی شهرداری دزفول هزینه شد.
وی افزود: بوستان محله ای بافت قدیم دزفول شامل وسایل بازی کودکان، فضای سبز و نورپردازی است و می تواند به محلی برای تجمع اهالی بافت قدیم دزفول تبدیل شود.
7278/3022

انتهای پیام /*


فرهنگی


پل باستانی


میراث فرهنگی


شهرداری دزفول