گردشگری و توریسم

روستاهای هدف گردشگری سردشت ساماندهی می شود

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 49 روستای هدف گردشگری در سطح استان وجود دارد و چنانچه تعدادی از بناهای روستا به عنوان خانه گردشگر و صنایع دستی مرمت و ساماندهی شود، در رونق گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.
وی در خصوص موزه صلح سردشت، گفت: مشکل معارض زمین آن رفع شده و با مساعدت سپاه پاسداران، سازمان راه و شهرسازی و دادگستری در مرحله واگذاری است.
جباری با بیان اینکه سال گذشته اعتباری برای عملیات اجرایی این موزه تخصیص پبدا نکرد، گفت: نقشه های معماری، اجرایی و پلان های آن آماده شده است و امیدواریم از طریق بودجه سال 97 عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.
وی در رابطه با تنظیم تقویم رویدادهای گردشگری استان، اظهار داشت: تقویم رویدادهای گردشگری فرهنگی و تفریحی آذربایجان غربی تنظیم شده است تا برنامه ها در زمان و مکان مشخص برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی گردشگری در تقویم استانی جای گرفته است و از 29 مرداد لغایت 2 شهریور برگزار می شود و برگزاری سالانه آن تاکید می شود.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنواره انگور سیاه سردشت، گفت: این جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی که با حوزه گردشگری کشاورزی مرتبط است، با هدف معرفی ظرفیت های منطقه برگزار می شود.
وی معیارهای اصلی برگزاری جشنواره ها را اطلاع رسانی به موقع، زمان و مکان مناسب آنها عنوان کرد و افزود: اگر این رویدادها منجر به ورود مسافر و گردشگر به حوزه جغرافیایی جشنواره شد و به تبع آن افزایش اقامت و بازدید از جاذبه های طبیعی و معنوی را در پی داشت، به توسعه گردشگری منجر می شود.
شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و با داشتن مناطق جنگلی و جاذبه های طبیعی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مقصدهای گردشگران استان است.
7562/ 3020/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


سردشت