گردشگری و توریسم

اراک میزبان شب فرهنگی امیرکبیر است

سید« محمد حسینی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجله بخارا به عنوان پیشتاز نشریات تخصصی حوزه فرهنگ به منظور ادی دین به امیرکبیر در برگزاری این آیین فرهنگی مشارکت دارد.
وی اظهار داشت: روستای هزاوه در اراک زادگاه امیرکبیر است که از مفاخر سیاسی و خردورزی ایران محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: امیرکبیر به عنوان سمبل وطن پرستی و سردار اصلاحات توانست اقدامات ماندگار از خود به جا بگذارد و این شیوه و تفکر مهم باید برای پیشبرد اهداف توسعه محور در لایه های جامعه نهادینه شود.
وی اظهار داشت: «علی دهباشی» سردبیر نشریه بخارا که بیش از 100 شب فرهنگی را تحت عنوان ‘شب بخارا’در نقاط مختلف ایران برگزار کرده است خود گنجینه ای از فرهنگ ناب ایرانی است که در زمانه خود یک جهاد فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی را آغاز کرد و به حق پرچمدار آن نیز بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: دکتر « بهرام پروین گنابادی» پژوهشگر و نویسنده، دکتر «محمدعلی داوود آبادی» عضو هیات علمی دانشگاه و «علی دهباشی» در این آیین حضور دارند.
حسینی افزود: این آیین با همکاری مجله بخارا شب فرهنگی اراک یکشنبه 18 شهریورماه در محل سالن خیام مجموعه هتل امیرکبیر اراک برگزار می شود.
بیش از چهار هزار و 500 نخبه و فرد شهیر در کشور شناسایی شده که یک چهارم این مفاخر معادل یکهزار و 100 نفر متعلق به استان مرکزی است.
6991/6013/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


شب فرهنگي


استان مركزي