گردشگری و توریسم

منطقه گردشگری سراب زز سلسله نیازمند توجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سراب زز در روستای جوانمرد در پنج کیلومتری شهر الشتر در یک منطقه سر سبز و دیدنی قرار دارد، این سراب یکی از مناطق گردشگری پر بازدید شهرستان سلسله محسوب می‌شود که از کوه سفره سرچشمه گرفته و پس از مشروب کردن قسمتی از زمین‌های اطراف وارد رودخانه هنام می‌شود.
مردم روستای جوانمرد به واسطه آب گوارای سراب زز اغلب زمین‌های خود را به کشت خیار اختصاص داده‌اند و خیار خوش طعم جوانمرد در اغلب بازارهای فروش لرستان و حتی استان های دیگر کشور طرفداران خاص خود را دارد.
این روزها این سراب که می‌تواند برای استان و شهرستان سلسله ازنظر جذب توریسم و مصارف کشاورزی اوضاع بهتری داشته باشد در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و پر از لجن و جلبک شده که نیاز به لایروبی و توجه بیشتر مسئولان شهرستان را می طلبد.
یکی از گردشگرانی که از استان فارس به همراه خانواده خود به این سراب زیبا برای تفریح و تفرج سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به جرات می توان گفت سراب زز یکی از زیباترین سرابهایی است که تابحال دیده ام.
وی با اشاره به جاده دسترسی نامناسب این سراب، افزود: متاسفانه سرابی به این زیبایی فاقد سرویس های بهداشتی برای استفاده گردشگران است که با توجه به منطقه ویژه ای که این سراب در آن قرار گرفته لزوم احداث سرویس های بهداشتی در نزدیکی این سراب زیبا را برای رفاه گردشگران بیشتر می کند.
یکی دیگر از گردشگرانی که از شهر تهران به این سراب زیبا آمده است در این باره اظهار داشت: متاسفانه اغلب گردشگرانی که به این سراب زیبا سفر می کنند بهداشت محیط اطراف سراب را رعایت نمی کنند و این باعث می شود که وجود زباله ها منظره ناخوشایندی در این سراب زیبا و دلکش ایجاد کند.
این شهروند تهرانی عنوان کرد: متاسفانه حوضچه زیبا و بزرگ این سراب پر از لجن و جلبک شده و لایروبی آن برای زیباتر شدن چشم انداز سراب بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: به جرات می توان گفت که اگر این سراب در شهر گردشگری دیگری قرار داشت قطعا شاهد چنین حال و روزی نبود.
این گردشگر تهرانی خاطرنشان کرد: با کمی ظرافت و دقت و توجه بیشتر می توان از این ظرفیت بکر و بی نظیر در راستای توسعه صنعت گردشگری و رونق اشتغال بهره برد به شرطی که مسئولان پای کار باشند و مشکلات پیش روی آن را برطرف کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله نیز با اشاره به وجود روستاهای هدف گردشگری هنام، پرسگ، آهنگران و جوانمرد در شهرستان سلسله عنوان کرد: سراب بسیار زیبای زز در دل روستای زیبای جوانمرد قرار دارد که برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این روستا 6 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
علی جوانمرد با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی این روستای هدف گردشگری در سال گذشته گفت: ایجاد زیرساخت هایی از قبیل مسجد، پارکینگ، سرویس های بهداشتی، آلاچیق و ایجاد آبخوری هایی برای حیوانات در طرح مطالعاتی این سراب پیش بینی شده است.
وی افزود: دهیاری روستای جوانمرد باید با همکاری بخشداری نسبت به لایروبی این سراب گردشگر پذیر و پرظرفیت شهرستان اقدام نماید چرا که لایروبی آن در حوزه فعالیت دهیاری و بخشداری است.
جوانمرد با اشاره به نقش مهم پاکیزه بودن، لایروبی و ایجاد زیرساخت های رفاهی لازم در سراب زز، افزود: به طور قطع با انجام این فعالیت ها و اجرای طرح های مطالعاتی و بوم گردی مناطق گردشگری و روستاهای هدف می توان صنعت گردشگری منطقه را توسعه داده و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی بیشتری برای منطقه و اهالی آن ایجاد کرد.
متاسفانه اغلب مناطق گردشگری شهرستان سلسله از راه دسترسی مناسب، امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی برخوردار نیستند که به طور قطع با اجرای طرح مطالعاتی و اقدامات بعدی می توان شاهد توسعه مناسبی در مناطق گردشگری شهرستان بود که تحقق این امر نیز لزوم همت مسئولان را می طلبد.
7265/6060

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


مناطق گردشگري


لايروبي سراب گردشگري