گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اردبیل ایجاد شد

بهنام بهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
او اظهار داشت: رشته عکاسی مورد تصویب برای استان اردبیل نیز از ترم آینده در واحد اردبیل بدون آزمون پذیرش دانشجو داشته و داوطلبان می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org اقدام کنند.
وی گفت: تلفن های 31745157 و 31745178 نیز آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان است.
شهر توریستی سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل به عنوان شهر نمونه گردشگری در کشور معرفی شده و آب های گرم معدنی زیادی همراه با طبیعت منحصر بفرد در دامنه کوه سبلان دارد.
منطقه نمونه گردشگری آلوارس، دربند ورگه سران، دره ورنیاب، روستای زیرزمینی کنزق، ویند کلخوران و عشایر ییلاقات آلوارس از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد این شهرستان بوده و روستای گردشگری بیله درق نیز با طبیعت زیبا و آب های گرم معدنی و زندگی روستایی به عنوان مکمل جاذبه های گردشگری شهر سرعین است.
آلوارس سرعین هم به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم 6 ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
6018/6016

انتهای پیام /*


فرهنگي


دانشگاه


ارذبيل


گردشگري