گردشگری و توریسم

محور جهانی ساسانی فارس در برنامه سفر گردشگران است

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری درمحور جهانی ساسانی فارس درحال تکمیل است گفت:
مسیرهای دسترسی به آثار، زیرساخت های گردشگری شامل امکانات و خدمات رفاهی و گردشگری ، نور پردازی آثار ، تابلوهای معرفی ، ساخت سرویس بهداشتی و دیگر خدمات مورد نیاز گردشگران دراین محور فراهم شده است.
به گزارش ایرنا مصیب امیری یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قرار است علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فردا به شیراز سفر و از زیرساخت های گردشگری در محور جهانی ساسانی فارس بازدید و اقدامات انجام شده در این منطقه را بررسی کند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: معاون رئیس جمهوری در سفردوروزه خود به استان از ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری شیراز و فیروزآباد بازدید می کند.
امیری با بیان اینکه یکی از برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری به استان فارس بازدید از آثارمحورجهانی ساسانی در شهرستان فیروزآباد است افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته وی و هیات همراه دراین سفر از نزدیک با روند فعالیت های زیرساختی صورت گرفته دراین محور جهانی آشنا می شود.
وی ادامه داد : در سفر معاون رئیس جمهوری قصد داریم تا مسیرهای گردشگری این محور و زیرساخت های موجود در شهرستان فیروزآباد معرفی و برنامه ریزی برای جاگیری بیشتر این محور در بسته سفر گردشگران انجام شود.
امیری با تاکید به اینکه پرونده ثبت محور ساسانی فارس درواقع سندی برای مدیریت نظارت و بررسی بهتر از این محور به شمارمی رود افزود: مستند نگاری و مرمت این محور مد نظر و به صورت کاملاً جدی درحال پیگیری است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه آثار ساسانی بی شماری در شهرستان های داراب و فراشبند وجود دارد و این آثار هم قابلیت ثبت در فهرست جهانی دارند در نظراست این آثار نیز به پرونده میراث جهانی ساسانی فارس ملحق شوند.
به گفته وی در جریان این سفر یک اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شیراز نیز افتتاح می شود.
امیری اضافه کرد این اقامتگاه با حجم سرمایه گذاری 9 میلیارد و 500 میلیون ریال در بافت تاریخی شیراز به بهره برداری می رسد.
کمیته میراث جهانی یونسکو در چهل‌ و‌ دومین اجلاس سالیانه خود در شهر منامه بحرین، نهم تیرماه 1397 ، آثار ارزشمند معماری و شهرسازی دوره ساسانی را با عنوان منظر باستان ‌شناسی ساسانی فارس در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
پیش تر آثار تاریخی تخت جمشید، پاسارگاد (آرامگاه کوروش)، باغ های پاسارگاد و باغ ارم از این استان در فهرست آثار جهانی ثبت شده بودند.
آتشکده (کاخ اردشیر ساسانی)، قلعه دختر و شهر گور در شهرستان فیروزآباد، مجموعه بیشاپور، تنگ چوگان و غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون و کاخ ساسانی در شهرستان سروستان از آثار برجسته به یادگارمانده از دوره تاریخی ساسانیان در استان فارس واقع هستند.
سلسله ساسانیان از سال 224 تا 651 میلادی بر ایران حکومت کردند.
9873 / 1876

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


محور ساساني


مونسان