گردشگری و توریسم

تقویت گردشگری روشی مناسب در توسعه روستاهاست

به گزارش ایرنا، نقی مسکسنی عصر یکشنبه در بازدید از این روستاها افزود: این روستاها با واقع شدن در دامنه های جنوبی کوه سهند با چشم انداز و طبیعت بکر و چشم نواز برای گردشگری مستعد هستند.
وی وجود سد علویان را برای جذب گردشگر و اشتغال زایی جوانان این منطقه فرصتی مناسب عنوان کرد و افزود: با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و اهالی روستاهای اطراف این سد می توانیم این منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری در کشور تبدیل کنیم.
مسکینی همچنین در بازدید از زمین بازارچه سنتی و صنایع دستی روستای علویان نیز افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت 3500 متر و با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال پس از بررسی های کارشناسی با توجه به نزدیکی آن به جاده و موقعیت جغرافیایی و بررسی عدم حادثه خیز بودن زمین، عملیاتی خواهد شد.
وی در بازدید از کارخانه شفانوش نیز افزود: این مجموعه سالانه با تولید 760 تن عرقیات گیاهی به عنوان یکی از مهمترین و فعال ترین کارخانجات منطقه شناخته می شود.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این بازدید به عملیات عمرانی اطراف بیمارستان امیرالمومنین مراغه واقع در روستای نوا اشاره کرد و افزود: جدول کشی جلوی بیمارستان و همچنین ایجاد فضای سبز و گلکاری و درختکاری در محوطه بیمارستان به متراژ 170 متر و با اعتبار 350 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
حکیمه انتظاری افزود: این پروژه با هدف زیباسازی اطراف بیمارستان انجام شده است.
وی به نصب سرعت گیر در مسیر روستاهای اطراف سدعلویان نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان برای کاهش تصادفات و بهبود وضعیت موجود در جاده های اطراف این سد سرعت گیر نصب می شود.
انتظاری به طرح های بخشداری مرکزی در هفته دولت اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت و طرح هادی روستاهای ینگجه، قره برقع و آهق، افتتاح جدول گذاری، کانیو و آبروی روستاهای طالبخان، خانقاه،، چوان سفلی، نوا، تازه کند قاسم خان، خطب، گل تپه، سرگیزه، قراتلو، کامل آباد، چوان باغ، و تازه کند قشلاق از طرح های این بخشداری در هفته دولت است.
وی اضافه کرد: افتتاح آسفالت معابر روستاهای طالبخان، موسی درق، گشایش، تازه کند علیا، قره ناز سفلی، سرگیزه، چوان باغ، چکان، چوان باغ، آغاجری و علویان از دیگر پروژه های قابل افتتاح این بخش در هفته دولت است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 219 نفر عضو و 68 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


روستاها


مراغه