گردشگری و توریسم

60 درصد از بازدیدکنندگان پایگاه ملی حسنلو خارجی بودند

حسن شیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بازدید طی چهار ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 45 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی، اقداماتی از قبیل برگزاری برنامه های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه ها و میان عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در محل، مستقر بودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده های اصلی منتهی به آن را از مهمترین دلایل جذب و افزایش گردشگر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد و با قدمت هشت هزار ساله یکی از مهمترین سایت های باستانی ایران با شهرت جهانی است.
این اثر در سال 1344 به شماره 485 در فهرست آثار ملی ثبت شد و جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت سه هزار ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می شود.
در حال حاضر منطقه تاریخی حسنلو، جهت انجام فعالیت های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری آذربایجان غربی به شمار می رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.
8135 /3072

انتهای پیام /*


فرهنگی


پایگاه ملی حسنلو


افزایش بازدیدکنندگان


نقده