گردشگری و توریسم

جشنواره موسیقی لری در خرم آباد آغاز شد

به گزارش ایرنا این جشنواره با حضور استان های اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، چهارمحال بختیاری، فارس، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، لرستان و مرکزی تا 26 مردادماه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین آغازین این جشنواره گفت: جشنواره موسیقی لری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت های موسیقی لرستان برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان اظهار داشت: جشنواره دارای 2 بخش اجرای صحنه، مراسم آیینی و سنتی و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری استان است.
وی تصریح کرد: موسیقی بخش مهمی از فرهنگ استان است که باید در این جشنواره، ظرفیت های لرستان بیش از پیش با همکاری دستگاهای فرهنگی معرفی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: بخش اجراهای صحنه ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی سنتی این اداره کل انجام می شود و مدیریت نمایشگاهی نیز بر عهده ی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.
حجت الاسلام حنان اضافه کرد: در این جشنواره بیش از ٤٠ گروه موسیقی و آیینی سنتی استان های لر نشین کشور حضور دارند و برنامه ها در 2 نوبت اجرا می شود.
در آیین آغاز جشنوراه استاندار لرستان و جمعی ازمسئولین استان حضور داشتند.
7269/6060

انتهای پیام /*


فرهنگی


موسیقی


موسیقی لری


ارشاد