گردشگری و توریسم

30هزارگردشگرازمرکزتفریحات دریایی منطقه آزادانزلی بهره بردند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی مجید فاتحی اظهار داشت: با توسعه زیر ساخت ها و امکانات گردشگری و انجام اقدامات لازم در فصل شنا، از 15 خرداد تا 15 مرداد امسال ، بیش از 30 هزار گردشگر با حضور در مرکز تفریحات دریایی و استخر ساحلی این منطقه استفاده کردند.
وی یاداور شد:مجموعه تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی بزرگترین و مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور قلمداد می شود.
فاتحی در خصوص اهداف ایجاد این مرکز الگویی تفریحات دریایی از سوی سازمان چنین توضیح داد: افزایش سطح کمی و کیفی زیرساخت های گردشگری منطقه برای گردشگران، ارتقای استانداردهای خدمات و امکانات گردشگری در راستای جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی، افزایش ضریب ایمنی گردشگران در بهره گیری از مواهب طبیعی دریای خزر ، توسعه امکانات لازم به منظور گسترش ورزشهای آبی – ساحلی در محدوده منطقه از مهمترین دلایل ایجاد این مرکز تفریحی گردشگری در محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی است.
فاتحی امکانات موجود در این مجموعه تفریحات دریایی را در نوع خود منحصر بفرد اعلام و تصریح کرد : علاقمندان می توانند با کمترین هزینه از امکاناتی همچون 200 عدد تخت آفتاب گیر، زمین والیبال ساحلی استاندارد، 80 عدد دوش روباز ، سایه بانهایی با پوشش سنتی حصیری و خدماتی مانند کافی شاپ چوبی، سالن ماساژ و چترهای آفتابگیر ساحلی و همچنین 1000متر مربع پیاده رو با اختلاف سطح یک و نیم متر از ساحل، استفاده نمایند.
وی دو ساختمان رختکن مجهز به 1100 کمد لباس را از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی گردشگری بیان داشت و گفت: علاوه بر استقرار گروه‌ های نجات ‌غریق، هلال ‌احمر، همیار پلیس و اورژانس در این مرکز تفریحی، به منظور بالابردن امکانات و تجهیزات ایمنی ساختمان ناجیان غریق و کمکهای اولیه نیز در مجموعه تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی ایجاد شده و امکانات لازم برای بهره برداری معلولان از این مرکز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: وجود برج نور جهت روشنایی و امکان شنا و بهره گیری از امکانات مرکز در شب،نمازخانه، فضای سبز متناسب با ساحل در کنار جاده دسترسی و توقفگاه و سرویس بهداشتی مجهز از دیگر امکانات موجود در این مجموعه است .
به گفته وی استخر ساحلی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی به عنوان نخستین استخر سرپوشیده در سواحل دریای خزر که به دلیل نمای شیشه ای و اشراف یک سمت استخر مزبور به سوی دریای خزر، از دید کامل به این دریا برخوردار است، نیز در این مجموعه آماده استفاده گردشگران است.
مجموعه تفریحات دریایی در ساحل غربی محدوده تجاری و گردشگری ایجاد شده و علاقمندان می توانند از طریق شماره تلفن 09018012879 با این مجموعه ارتباط برقرار کنند.
6030

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


دريايي


منطقه ازاد انزلي