گردشگری و توریسم

طرح های گردشگری اردبیل تعیین تکلیف می شوند

به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان این اداره کل افزود: امسال 33 مورد موافقت اصولی در حوزه گردشگری استان صادر شده که شامل سرمایه گذاری به میزان 2 هزار و 300 میلیارد ریال با اشتغال 110 نفر است.
او اظهار داشت: همچنین از 20 نقشه واصله به معاونت سرمایه گذاری، 15 نقشه به تایید کارشناسان رسیده و بررسی نقشه ها در یک روز انجام می شود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تعریف 25 سایت گردشگری گفت: در مناقصه مطالعه سایت ها، 46 شرکت مشاور اعلام آمادگی کردند.
محمودی افزود: شرکت های متقاضی به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار گرفته اند و در مرحله اول 15 مورد و در مرحله دوم 10 مورد واگذار شد.
او همچنین در زمینه تسهیلات اعطایی به متقاضیان گفت: 39 طرح تسهیلاتی به میزان 2 هزار و 100 میلیارد ریال دریافت کرده اند که این میزان برای 206 نفر فرصت شغلی به دنبال خواهد داشت.
وی به تعریف 250 میلیارد ریال طرح در سال جاری در استان اشاره و بیان داشت: تلاش بر این بوده تا بروکراسی اداری طرح های سرمایه گذاری کاهش یافته و طرح ها فعال شوند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه از تعریف یک طرح شاخص گردشگری برای هر شهر این استان در سال جاری خبر داد.
نادر فلاحی به مرمت و احیای خانه های تاریخی نیز اشاره کرد و افزود: این مهم به صورت جدی در سال جاری دنبال می شود.
به گفته فلاحی ، از جمله برنامه های در دست اجرا مرمت چند خانه تاریخی است و طرح ساماندهی محله شهیدگاه و خانه شیخ زاده نیز امسال آغاز می شود.
6018/ 1257

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اردبيل


طرح