گردشگری و توریسم

شهر زیرزمینی سامن مهر امسال گردشگر می پذیرد

ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم فاز نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن را برای رویداد همدان 2018 آماده کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر افزود: در حال حاضر پیمانکار طرح مشخص شده و عملیات عمرانی در حال انجام است.
جلیلی با اشاره به قرار گرفتن بخشی از شهر زیرزمینی سامن زیر ساختمان مخابرات شهر ادامه داد: برای آماده سازی ورودی طرح گردشگری دستکند نیاز به آزادسازی بخشی از این فضا داشتیم که رایزنی هایی با مخابرات استان انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: در همین رابطه با مساعدت های مدیرکل مخابرات همدان، زمین در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است تا بتوانیم فاز نخست طرح گردشگری دستکند سامن را آماده کنیم.
جلیلی افزود: حدود 170 مترمربع از زمین ساختمان مخابرات سامن روی شهر زیرزمینی قرار گرفته است که امیدواریم این فضا به طور کامل در اختیار مجموعه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون نورپردازی، استحکام بخشی، آماده سازی فضای مجموعه و ساخت ویترین دستکند سامن در حال اجراست.
جلیلی گفت: برای اجرای فاز نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به این مجموعه اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: قرار است همایش ملی دستکندهای زیرزمینی همزمان با رویداد همدان 2018 در شهر زیرزمینی سامن برگزار شود که به طور همزمان فاز نخست طرح گردشگری این مجموعه نیز افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زیرزمینی سامن، شهری دستکند در 15 کیلومتری ملایر که سال 84 به طور اتفاقی در جریان حفاری های فیبر نوری شرکت مخابرات کشف و در بستری از سنگ گرانیت کنده شده است.
این اثر شاخص تاریخی استان همدان 27 فروردین 1387به شماره 24622 در فهرست آثار ملی ثبت شد و نخستین فاز طرح گردشگری این مجموعه دستکند برای رویداد بین المللی همدان 2018 در حال آماده سازی است.
7528/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


شهر زيرزميني سامن


جذب گردشگر


همدان 20198