اخبار گردشگری

شفر دقیقاً چه می‌گوید؟

به گزارش خبرآنلاین، حتی در روز خشم هواداران استقلال چهره‌های جوانی که شاید بعضی از آنها برای اولین بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند نشان دادند وینفرد شفر استاد ساختن نسل فردای استقلال است. مربی آلمانی بعد از تنها یک ماه تمرین توانسته بازیکنی مثل سجاد آقایی رو کند که در اولین بازی در پیراهن استقلال با شهامت بازی کند. بازیکنی مثل رضا آذری چند دقیقه پس از حضور کوتاه در زمین خیلی قلدر و بدون ترس جای یکی مثل علی کریمی را پر می کند. الهیار صیادمنش که توی زمین می آید، همان توپ اول را با هر کیفیتی که هست ولو با خطا، می‌دزدد و گل می کند. درست است که داور خطای برخوردش را در حالت تنه به تنه به درستی گرفت اما این جسارت از جایی به او داده شده. او که به نظر می رسد درست درباره استعدادش تشخیص داده شده است. خوب رویش کار شده است.

 

شفر که این روزها اصرار به خریدن ستاره های بزرگ و حرفه ای برای تیمش دارد و با خنده به تیمش می گوید تیم جوانان استقلال، چند هفته قبل درباره این بازیکنان جذب شده گفته بود: «این ها نسل فردا هستند. می دانید چرا من به قرارداد دو ساله اعتقاد داشتم و اصرار کردم؟ تو وقتی تیمی داری که توان مالی فوق العاده برای خریدن ستاره های مورد نظرش را ندارد توی مربی دو راه داری؛ یا بازیکنانت را نگه داری که معمولا شدنی نیست ، یا بازیکن بسازی. بازیکن ساختن اما زمان می خواهد. این ها بخشی از فلسفه های گوناگون مربیگری هستند. ما جوان هایی جذب کرده ایم که متعلق به آینده تیم هستند و نیاز به زمان دارند.»

 

مربی آلمانی و دستیارانش که سال قبل از داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی و وریا غفوری ستاره هایی باورنکردنی ساخته بودند، حالا دنبال ساختن نسلی جوانتر برای استقلالند. تیمی که البته تیم شدنش شاید ماه ها زمان ببرد و البته استقلال روی این آینده نمی تواند فردایی که زود می رسد یعنی بازی با السد را به سادگی فنا کند. برای همین است که شفر هم به جوانانش می بالد و هم می گوید نیاز به اقلا ۳ یار جدید دارد و می خواهد دو تای شان حتما خارجی باشند.