اخبار گردشگری

طاق (قوس)طبیعی زیبا در دنیا/تصاویر

طاقهای زیبا و طبیعی در دنیا وجود دارند که بزرگ و چشم نواز یا کوچک وجالب هستند و تمام این شگفتی ها حاکی از جذابیت زمین است.

به گزارش “توریسم آنلاین “طاقهای طبیعی به واسطه تغییرات طبیعی پدیدار می شوند که حاصل تغییر در سنگها وصخره هاست.این ۱۰ طاق از میان صدها طاق انتخاب شده که همگی  طبیعی هستند و با زیباییهای خیره کننده خود چشمها را مسحور می کنند.

El arco de cabo san lucas در مکزیک
 این طاق درجنوبی ترین بخش شبه جزیره باخا کالیفرنیا واقع شده  و یکی از زیباترین طاق های طبیعی در دنیا است.

سنگ گرانیت ۲۰۰فوتی که ازبرخورد امواج قدرتمند اقیانوس شکل گرفته و  برای گردشگران ازنقاط مختلف دنیا بسیار جذاب است.

گردشگران معمولا با قایق های موتوری سریع وجت اسکی به سوی آن رفته و در آنجا امکان غواصی نیزفراهم است.

The rock of Rabouche در لبنان
صخره الروشه هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.دو صخره با شکوه همچون دو نگهبان بزرگ درشهر بیروت قد برافراشته اند.

گردشگران و افرادمحلی دوست دارند هر موقع از روز در اطراف آن گردش کنند اما هنگام غروب آنجا بسیار شلوغ تر است.پیاده روی در جاده ساحلی و تماشای غروب لذت بخش است.

Cathedral cove در زلاند نو
بی شک ازطاقهای زیبای جهان است که در شبه جزیره کوروماندال در زلاند نو واقع شده است ..تنها با قایق و پیاده روی امکان رفتن به آنجا است .
این طاق تصویرتماشایی زیبایی ارائه می دهد.

London Arch در استرالیا
متاسفانه امروز  از مجموعه این طاقها تنها یکی باقی مانده در حالی که تا هفت سال پیش مجموعه کاملی به شکل یک پل و به نام پل لندن که مشابه پل اصلی در دریاچه “هاواسوسیتی آریزونا” بود  وجود داشت.شما می توانید این طاق را در پارک ملی پورت کمبل در استرالیا بیابید واز تماشای آن لذت ببرید.

Durdle Door در انگلستان
این طاق زیبا درنزدیک للورث در دورست انگلستان واقیانوس ژوراسیک واقع شده و دلیل نامگذاری آن وجود فسیل های دایناسورهااست.

Pont d’Arch در فرانسه
طاقی طبیعی وزیبا در فضایی که شهرتش به خاطر چشم انداز زیبای صخره ای است و ودارای حفره ها ومکان های رمزآلود ماقبل تاریخ است.

La portada در شیلی
طاق طبیعی وزیبادرشیلی  یکی از ۱۵بنای طبیعی است که توسط صخره های ساحلی خاصی احاطه شده  و بدلیل فرسایش در دریاها بوجودآمده است.

Double Arch در آمریکا
از زیباترین طاقهادر پارک ملی که با فرسایش آب شکل گرفته است.

The azure window در مالت
متاسفانه با گذرزمان طاقها بدلیل اینکه مدام در طبیعت در حال شکل پذیری هستند احتمال از بین رفتن دارند.این طاق یکی از طاقهای طبیعی ست که طی سالیان احتمال فروریزی دارد.

Shipton’s Arch در چین
 این طاق واقع درشمال غربی کاشغر در ایالت سین کیانگ بلندترین طاق طبیعی دنیاست.در سال ۱۹۴۷نخستین بارتوسط کوهنورد بریتانیایی اریک شیپتون کشف شد.