اخبار گردشگری

پشت‌پرده تلاش برای استیضاح ۳ وزیر/ منافع شخصی مطرح است یا می‌خواهند توجه جلب کنند؟

استیضاح وزرا آن‌ هم در آخرین هفته سال و برخی زمزمه‌ها درباره سیاسی‌بودن این سه طرح، فضای سیاسی این روزهای کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است.

 

نامه‌نیوز نوشت:شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز و عضو فراکسیون امید مجلس درباره استیضاح سه وزیر دولت گفت: متاسفانه برخی نمایندگان به دلیل یک سری مسایل کوچک قصد دارند وزرا را استیضاح کنند و این درست نیست. اگر این اتفاق در این ایام که نزدیک به سال جدید است رخ دهد سبب می شود سه وزارتخانه مهم دولت با چالش رو به رو شود. رای آوردن استیضاح یعنی آنکه این وزارتخانه ها باید با سرپرست اداره شوند و با توجه به زمان نا مناسب این موضوع، این سه وزارتخانه حداقل تا خرداد ماه وزیر نخواهند داشت.

 

اهم اظهارات بیقمدار به شرح زیر است:

*در روز جلسه کمیسیون با اقای حجتی من در جلسه حضور داشتم اما متاسفانه دلایل استیضاح ایشان هم مانند سایر وزرا بسیار سطحی است.یکی از اصلی ترین موضوعات،‌رواردات برنج بود. برخی به ایشان انتقاد داشتند که چرا واردات برنج را در مقایسه با سال ۹۲ افزایش داده اید؟ اقای حجتی هم در پاسخ گفتند که بخش های زیادی از زمین های کشاورزی و کاشت برنج در شمال کشور تبدیل به باغ و ویلا شده در نتیجه کاشت برنج هم کاهش یافته است و برای جلوگیری از کمبود برنج در بازار به ناچار واردات را افزایش داده ایم. حجتی در ادامه افزود که وزارت کشاورزی همچنان برنج را از کشاورز خریداری می کند و از این بابت کمبودی وجود ندارد که نمایندگان از این توضیحات قانع نشدند. متاسفانه دلایل نمایندگان برای استیضاح حجتی بسیار سطحی است.

 

*نمی توان این موضوع را به صورت قاطع بیان کرد اما متاسفانه و در ظاهر یک سری مسایل و منافع شخصی در این استیضاح ها وجود دارد. جریان سیاسی نیز در این موضوع مطرح نیست زیرا از هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا نمایندگانی متقاضی این استیضاح هستند.برخی به دلیل منافع شخصی به استیضاح علاقه پیدا کرده اند و برخی دیگر نیز به دلیل آنکه توجه رییس جمهوری را به خود جلب کنند این موضوع را مطرح کرده اند که این روش درست نیست.

 

*جو حاکم بر مجلس درباره سه استیضاح در روزهای یک شنبه و سه شنبه مشخص می شود، اما احتمال این که استیضاح ها رای بیاورد بسیار کم خواهد بود.