اخبار گردشگری

زلزله ای در نزدیکی دهکده بازی های المپیک زمستانی

ساعت پنج صبح روز شنبه زلزله ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر شمال غربی شهر پونانگ کره جنوبی را لرزاند.المپیک زمستانی

این شهر ۱۰۰ مایل با پیونگ چانگ محل برگزاری بازی های المپک زمستانی ۲۰۱۸ فاصله دارد. البته هیچ خسارتی از این زلزله گزارش نشده است. با این حال ورزشکارانی که گوشی های همراه خود را راه اندازی کرده اند دیشب پیام اخطار زلزله را بر روی گوشی های خود دریافت کردند.

المپیک یکی از بزرگ ترین اتفاقات دنیای ورزش است. بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ ، یک رویداد چند ورزشی برای ورزش های زمستانی است که در تاریخ ۹ فوریه تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود.

با المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی بیشتر آشنا شوید

بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸، با نام رسمی XXIII Olympic Winter Games یک رویداد چندورزشی برای ورزش های زمستانی مانند اسکی است که برنامه ریزی شده است از ۹ فوریه تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار شود. این شهر پس از نامزدی در ۶ ژوئیه ۲۰۱۱ در دوربان بر شهرهای انوسی (فرانسه) و مونیخ (آلمان) پیروز شد.
این اولین المپیک زمستانی است که در کره جنوبی برگزار می شود و سومین دوره که در آسیا برگزار می شود. دو دوره قبلی در ژاپن بوده است. (سال ۱۹۷۲ در ساپورو و ۱۹۹۸ ناگانو). شهر پیونگ چانگ در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز نامزد شده بود که بار اول به ونکوور و بار دوم به سوچی باخت.
در صدوبیست وسومین اجلاس کمیته بین المللی المپیک در شهر دوربان میزبان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ انتخاب شده است.