اخبار گردشگری

قتل معلم جوان در خانه مجردی

درخواست دیه معلم جوانی که در حادثه آتش سوزی عمدی دچار مرگ خاموش شده بود، بعد از ناکامی پلیس در شناسایی عامل حادثه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.معلم

چهاردهم آذر ماه سال ۹۱، مردی مأموران پلیس را از وقوع یک فقره آتش سوزی در یکی از ساختمان های مسکونی در خیابان بهار جنوبی باخبر کرد. لحظاتی بعد مأموران پلیس و آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند. بعد از اطفای آتش، جسد مرد مستأجر که میثم نام داشت در محل کشف شد.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، صاحب ملک در توضیح ماجرا گفت:«ساعت ۱۰ شب بود که یکی از همسایه ها که در زیر زمین ساختمان صاحب یک باشگاه بدنسازی بود تماس گرفت و من را از حادثه آتش سوزی با خبر کرد. بلافاصله خودم را رساندم و دیدم مأموران آتش نشانی در حال مهار شعله های آتش هستند. سعی کردم وارد ساختمان شوم، اما مأموران مانع شدند و اجازه ندادند. بعد از مهار آتش بود که آنها جسد مستأجرم را که معلم بود و تنها در این واحد زندگی می کرد و در یکی از اتاق ها حبس شده بود پیدا کردند.»
مرد صاحبخانه ادامه داد:«از مرگ میثم شوکه شده بودم تا اینکه سه نفر از آتش نشانان برای بررسی علت آتش سوزی به آن جا آمدند. من در بررسی خانه متوجه شدم که دسته کلیدی که همیشه به دیوار آویزان بود در جای خودش نیست. قطعاً شعله های آتش نمی توانست باعث از بین رفتن دسته های کلید آهنی شود به همین دلیل احتمال می دهم آتش سوزی عمدی بوده و به آپارتمانم دستبرد زده اند. » بعد از این توضیحات پلیس با بررسی دوربین های مداربسته ساختمان، دریافت دقایقی قبل از وقوع آتش سوزی مرد ناشناسی در حالی که به صورتش نقاب زده بود با کلاه و دستکش وارد ساختمان شد و دقایقی بعد در حالیکه دو جعبه در دست داشت خانه را ترک کرد. همچنین در شاخه دیگری از بررسی ها مشخص شد زمان وقوع آتش سوزی مرد همسایه به نام مسعود که در زیرزمین خانه باشگاه بدنسازی داشت در ساختمان حضور داشته است. به این ترتیب مسعود تحت بازجویی قرار گرفت، اما مدعی شد از رفت و آمد مشکوک به ساختمان بی خبر بوده است. با اعلام نظر پزشکی قانونی مشخص شد علت مرگ معلم جوان به دلیل حبس شدن در اتاق، دود زدگی و خفگی بوده است.
بعد از گذشت شش سال از حادثه، اما تلاش پلیس برای یافتن عامل یا عاملان حادثه ناکام ماند به همین خاطر پدر معلم جوان با نوشتن نامه ای درخواست دریافت دیه از بیت المال را مطرح کرد. با طرح این درخواست پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب به زودی پرونده از سوی هیئت قضائی در آن شعبه رسیدگی خواهد شد.