اخبار گردشگری

هکر ۲۰ ساله با هک ۳۰۰۰ سایت زندانی شد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد اعلام کرد:در پی رصد و پایش فضای مجازی، فردی که با سوء استفاده و هک مودم وای فای دیگران اقدام به هک کردن سایت های داخلی و خارجی می کرد، برخوردیم، پس از بررسی های لازم، هویت فرد مذکور با نام مسعود ف محرز شد که با هماهنگی مقام قضایی وی به پلیس فتا احضار شد که در بازجویی اولیه از وی و اظهاراتش مشخص گردید که وای فای منزلش هک شده است.

ایشان فرمودند :با اقدامات فنی، متهم اصلی شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا ارجاع داده شد که در مرحله نخست وی منکر هک وای فای و سایت ها شد که با رؤیت مستندات اخذ شده توسط کارشناسان پلیس فتا از لپ تاپش، به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده و انگیزه اش را کسب درآمد و سرگرمی بیان کرد. وی گفت:متهم ۲۰ ساله به هک بیش از ۳۰۰۰ هزارسایت در طول سه سال با سوءاستفاده از وای فای های فامیل و همسایگان خود اعتراف کرد و اقرار کرد که پس از هک سایت های داخلی و خارجی جهت اخاذی به مالک سایت ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از هر کدام از سایت های خارجی حدود ۱۰۰ دلار پول دریافت کرده است .

سرهنگ هایی است که از رمز عبور ساده برخوردار بوده یا سایت هایی که رمز عبور اولیه آنها تغییر نکرده است و به قولی رمز عبور پیش فرض که چند عدد ساده با نام کاربر ادمین بوده است مورد حمله قرار گرفته است.