اخبار گردشگری

معرفی حریفان ایران در جام ملت های آسیا

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را اعلام کردند. در شرایطی که رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به میزبانی امارات و برای اولین بار با حضور ۲۴ تیم از قاره برگزار خواهد شد مسئولان اجرایی AFC زمان قرعه کشی این رقابت ها را اعلام کردند.جام ملت های آسیا

بنا به اعلام کنفدارسیون فوتبال آسیا قرعه کشی مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ روز ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ یعنی هفتم اردیبهشت ۱۳۹۷ در مراسمی ویژه در ابوظبی با حضور نمایندگان و روسای تیم های صعود کرده به این تورنمنت همچنین مهمانان ویژه و سرشناس از فوتبال جهان برگزار خواهد شد.

به این ترتیب ایران به عنوان یکی از سرگروه های این رقابت ها در این روز با سه حریف دیگر خود در مرحله گروهی آشنا خواهد شد. نکته جالب این که آسیایی های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ یک ماه قبل از ورود به این تورنمنت بزرگ فوتبال جهان حریفان خود در جام ملت های آسیا را خواهند شناخت.
ایران هفتمین تیم جوان جام جهانی ۲۰۱۸

تیم ملی ایران یکی از کمترین میانگین های سنی جام جهانی پیش رو را در اختیار دارد. کمتر از ۲۰۰ روز دیگر به آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه باقی مانده است و مقایسه تیم ها از لحاظ آمارهای مختلف جالب توجه است. یکی از مهم ترین مباحث آماری در تورنمنت ها، بحث میانگین سنی تیم های مختلف است. در جام جهانی ۲۰۱۸ طبق آمار منتشر شده، تیم ملی ایران، از لحاظ میانگین سنی، در رده ی هفتم جوان ترین تیم های جام قرار دارد. در این رده بندی، شاگردان کی روش با میانگین ۲۶.۵ سال، فقط تیم های نیجریه، آلمان، انگلیس، دانمارک، سنگال و فرانسه را به عنوان تیم های جوان تر از ایران می بینند. ضمن اینکه پاناما و ایسلند، تیم هایی که برای نخستین بار حضور در جام جهانی را در تابستان آینده تجربه خواهند کرد، با ۲۹.۴ و ۲۹ سال سن، پیرترین تیم های جام جهانی روسیه خواهند بود.

در بین تیم های آسیایی، کره جنوبی هم با میانگین سنی مشابه کشورمان، جوان ترین تیم قاره محسوب می شود و استرالیا با ۲۶.۹، ژاپن با ۲۷.۵ در رده های بعدی هستند. همچنین تیم ملی عربستان با میانگین سنی ۲۸.۷ سال، پیرترین تیم آسیا و پنجمین تیم مسن جام جهانی به شمار می آید. از لحاظ مقایسه ی قاره های مختلف نیز قاره ی کونکاکاف با ۲۸.۶ سال، بیشترین میانگین سنی را دارد و کمترین میانگین متعلق به قاره آفریقا (۲۶.۵) است. همچنین میانگین سنی کل تیم های حاضر در جام جهانی روسیه، ۲۷.۴ سال گزارش شده است.