اخبار گردشگری

تصاویر: سفـر به قصد شنیدن صدای جهان!/ شگفتی های صوتی دنیـــا

هستی حقیقی|

گیتار و آمپلی فایر را فراموش کنید و با ما همراه شوید تا به جالب ترین صداهایی که از جهان بیرون،مکان های طبیعی و یا دست ساخته بشر می آید گوش فرا دهیم.

به گزارش “توریسم آنلاین” نوعی دیگری از گردشگری وجود دارد که در آن توریست هایی که مدعی خوب شنوایی هستند به قصد صداهایی که به دلایل مختلف در مکان های طبیعی و و عمارت های زیبای جهان ،طنین انداز می شوند، به این مناطق سفر می کنند.

در ادامه به چندین عجایب صوتی جهان سر می زنیم:

شگفتی های صوتی دنیـــا

صدای آینه ها در سال ۱۹۲۰ در بریتانیا ساخته شد که برای هشدار نسبت به عبورهواپیماهای دشمن از کانال انگلستان استفاده می شد.این سازه با جمع آوری صدای امواج از گستره ای وسیع ،آنها را به مرکز آینه ها که محل قرارگیری میکرفون ها است،منتقل می کرد.

شگفتی های صوتی دنیـــا

دره های تنگ و رنگی (کالرد کنیون) در مصر که برای تماشای رنگ های زرد،قرمز و ینفش صخره ها مشهور است دارای سکوتی عمیق و عجیب بوده که توجه گردشگران بسیاری را جلب کرده است.(شنیدن صدای سکوت)

شگفتی های صوتی دنیـــا

آرامگاه “گل گنبد” در “بیجاپور”-هند- یکی از جالب ترین تالارصداهای دنیا است که صدا به طور دائم در این عمارت در حال سفر است و افتادن یک سنجاق ته گرد در ۴۰ متری هم به راحتی شنیده می شود.

شگفتی های صوتی دنیـــا

صدای ریزش شن و ماسه در بیابانها پدیده جالبی از صداهایی عجیب و عمیق است که حتی مارکوپولو درباره آن می گوید:”این صدا مانند یک قطعه موسیقی است که چندین ابزارآلات موسیقی آن را می نوازند.”

شگفتی های صوتی دنیـــا
شگفتی های صوتی دنیـــا

در تالارصدای کلیسای جامع سنت پل(لندن) ،صدای افراد از پس دیوارها و جهت مخالف اتاق شنیده می شود که به خاطر استوانه ای شکل بودن اتاقها است و امواج صدا بدون کم شدن شدت آن ، به سوی زاویه های مناسب اتاق هدایت می شوند.

شگفتی های صوتی دنیـــا

شنیدن صدای مرغ چنگ در استرالیا که توانایی فوق العاده ای در تقلید از صداهای گونه های دیگر پرندگان و حتی صداهای ایجاد شده توسط بشر مانند: هشدار ماشین،اره زنجیری،شاتر عکاسی،شلیک،گریه نوزاد و سوت دارد.

شگفتی های صوتی دنیـــا

شهر شیطان واقع در جنوی صربستان مجموعه ای صخره و سنگ هایی است که به خاطر فرسایش به شکل برج های طبیعی درآمده اند.بازدیدکنندگان این منطقه صداهای مختلفی از جمله :زمزمه کردن،جیغ وآه کشیدن را می شنوند.

+ ۳ مخالفم – ۰