اخبار گردشگری

جزئیات جدید تعلیق محرومیت مهدی طارمی

ریزه اسپور به پرسپولیسی ها مجال نفس کشیدن نمی دهد چه برسد به اینکه بخواهند به اعتراض به دادگاه بین المللی ورزش و تعلیق محرومیت طارمی فکر کنند.مهدی طارمی

سرعت عمل و واکنش های حساب شده ریزه اسپور به حدی است که وقتی پرسپولیسی ها به ارسال درخواست تعلیق محرومیت طارمی فکر می کردند، آنها اعتراض خود بابت اعمال نشدن غرامت دو میلیون یورویی در حکم طارمی را به دادگاه بین المللی ورزش ارسال کرده بودند تا همچنان در این پرونده طلبکار باشند.

هر قدر ریزه اسپور در این پرونده دقیق و حساب شده عمل می کند، باشگاه پرسپولیس همچنان بی اطلاع و سردرگم است. نتیجه این سردرگمی هم چیزی نیست جز اینکه محرومیت طارمی تعلیق نخواهد شد و او بدون شک نمی تواند تیمش را در بازی برگشت مقابل الهلال عربستان همراهی کند.

بگذارید همین ابتدا، پیش از هر چیزی آب پاکی را روی دست تان بریزیم. بر خلاف آنچه که در چند روز گذشته مطرح شده است، محرومیت مهدی طارمی در ماجرای اعتراض به دادگاه بین المللی ورزش هم تعلیق نخواهد شد.

آنچه می خواستیم در آخر بگوییم را همین ابتدا گفتیم چون می دانیم که بعد از جنجال های ناشی از شکایت ریزه اسپور و محرومیت مهدی طارمی، همه انتظار دارند، دادگاه بین المللی ورزش با صدور دستور موقت محرومیت طارمی را تا اعلام رای نهایی معلق کند.

موضوع اما این است که طبق قوانین فیفا، گرفتن دستور موقت دو ماه طول می کشد و به این ترتیب طارمی نمی تواند در بازی برگشت مقابل الهلال عربستان بازی کند.

دکتر محمودی، حقوقدان ورزشی و کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال در همین رابطه گفته:«گرفتن دستور موقت از دادگاه بین المللی ورزش دو ماه طول می کشد و من تعجب می کنم که برخی می گویند طارمی با گرفتن دستور موقت می تواند در بازی برگشت مقابل الهلال حاضر شود. البته این کار ممکن است منجر به این شود که طارمی حضور در جام جهانی را از دست بدهد. طارمی به دلیل بستن دو قرارداد با دو باشگاه به طور قطعی محروم شده و به این ترتیب او به بازی مقابل الهلال عربستان هم نخواهد رسید.»

 واقعیت این است که فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس راه های مختلفی را امتحان کرده اند تا طارمی را از این محرومیت خلاص کنند و در این بین حتی این بحث را هم مطرح کرده اند که او پیش از قرارداد بستن با ریزه اسپور با پرسپولیس قرارداد داشته است.

در راستای این مکاتبات اما از فیفا پاسخ آمده که طارمی چه ابتدا با ریزه اسپور قرارداد بسته باشد و چه با پرسپولیس، به دلیل بسته شدن دو قرارداد همزمان، تخلف انجام داده و محرومیتش غیر قابل تجدید نظر است. البته فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس همچنان به دنبال این هستند که در بندهای دیگر حکم فیفا، تجدید نظر بگیرند که تا این لحظه موفق نشده اند.

در تمام مدتی که باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال برای پیدا کردن روزنه امیدی در پرونده سیاه طارمی دست و پا می زنند، ریزه اسپور در اقدام عجیبی بابت حکمی که برای طارمی و باشگاه پرسپولیس صادر شده، به فیفا اعتراض هم دارد!

بر اساس اطلاعات دریافتی ظاهرا ریزه اسپور به رای فیفا معترض شده و به دادگاه بین المللی ورزش اعتراض کرده است. این باشگاه با شکایت به فیفا خواهان غرامت دو میلیون یورویی شده بود اما فیفا پرسپولیس و طارمی را محکوم به پرداخت ۷۸۹هزار یورو کرده و حالا ریزه اسپور می خواهد شکایتی را پس از بررسی های همه جانبه در دادگاه بین المللی ورزش مطرح کند.

البته گفته می شود در حکم پرسپولیس آمده بود که آنها خواهان غرامت دو میلیون یورویی هستند و به همین دلیل چنین برخوردی از آنها بعید به نظر نمی رسد. تا این لحظه هم باگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام نکرده که برای تجدید نظر در حکم فیفا چه کارهایی انجام داده است.

مدیر حقوقی پرسپولیس در بازی مقابل الهلال در دبی و ابوظبی حضور داشت. آخرین خبرها حاکی از آن است که پرسپولیسی ها با وکیل سوییسی فدراسیون فوتبال که در پرونده مناقشه ایران و عربستان با فدراسیون کار کرده در حال مشاوره هستند اما آنچه تا کنون مسلم است اینکه محرومیت طارمی تعلیق نخواهد شد.