اخبار گردشگری

تصاویر: هتـــــــل هایی که سبز نفس می کشند!

سفر به مکانهای تازه و تماشای آنها امری نشاط آور است اما عبور از سرزمین های تازه با به جا گذاشتن ردپایی از کربن  این حس خوب را از انسان می گیرد.

به گزارش “توریسم آنلاین” امروزه با وضعیت بحرانی زمین در مصرف انرژی و گرمتر شدن آن ،اندیشه “انرژی سبز” بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

با استفاده از انرژی خورشیدی ،مواد طبیعی ،عوامل تعدیل کننده کربن می توان سفری دلچسب در اقامتگاههایی سازگار با محیط زیست داشت بدون آنکه لکه سیاهی بر جای گذاشت.

در ادامه به اقامتگاههایی سر می زنیم که به خوبی توانسته اند علاوه بر اینکه راحت و لوکس باشند ،زیبایی طبیعی خود را نیز حفظ کرده و کم مصرف باشند.

هتل زیبای
هتل زیبای

هتل زیبای “هوشینویا” در “کارویزاوا” –ژاپن- در تامین ۷۵ درصد انرژی مورد خود مستقل است.

اقامتگاه زیبای

اقامتگاه زیبای “سونوا” در جنگل های تایلند ،ایده ای خلاقانه در دل طبیعت است.این هتل ۶ ستاره از چوب بامبو ساخته شده که مقاوم ،طبیعی،زیبا و دارای ظاهری بومی و اصیل است.

اقامتگاه

در حاشیه شرقی کاستاریکا،به اقامتگاه “لپا ریوز” می رسید که از چوب و حصیرهای بافته شده از درخت خرما ،مبلمان بامبو ساخته شده است.این ویلاهای زیبا یک در نیز به سوی جنگل دارند.آرامش موجود در این اقامتگاه مدیون حضور طبیعت در آن است.

اقامتگاه

اقامتگاه “دین تری” در کوئینزلند استرالیا مجموعه ای از ۱۵ ویلا که در یکی از قدیمی ترین جنگل های استوایی دنیا قرار دارد و طراحی خاص و سازگار با محیط زیست آن بارها جایزه برده است.

هتل

هتل “هاون” در شهر ایپوه –مالزی- ۱۰۰ درصد انرژی خود را از باد و انرژی خورشیدی تامین می کند.

هتل پارک

ظاهر هتل پارک “حیدرآباد” (هند) شاید خیلی دوستدار طبیعت به نظر نرسد اما تلاش های هتل برای استفاده از مواد بازیافتی در ساخت هتل ،کاهش انتشار کربن،صرفه جویی در انرژی و استفاده از نور طبیعی ،این هتل را موفق به دریافت گواهینامه های طلایی در مصرف انرژی سبز کرده است.

هتل
هتل

هتل “حس ششم یائو نوی” در تایلند، همانطور که لوکس و زیبا به نظر می رسد دوستدار طبیعت نیز هست زیرا کاهش مصرف انرژی ،آب و آلودگی صوتی از اولویت های ساخت این هتل بوده است.

هتل
هتل

هتل “ال مونته ساگرادو” در نیومکزیکو-آمریکا- توجه زیادی به استفاده از مواد بازیافتی و سیستم تصفیه آب دارد.

اقامتگاه
اقامتگاه

اقامتگاه “اینکاترا آمازونیکا” در کشور پرو و در حاشیه شاخه فرعی از رود آمازون واقع شده که ۴۵ دقیقه تا نزدیکترین شهر فاصله دارد.در این هتل تنها چند ساعت از برق استفاده می شود و بقیه روز با فانوس،نور فضا تامین می شود.

+ ۷ مخالفم – ۰