اخبار گردشگری

ضرورت ثبت جهانی بافت تاریخی ۷۰۰ هکتاری میبد

بخشدار مرکزی #میبد گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی میبد یکی از اولویت های اجرایی فرمانداری این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، «محمد شیبانی» در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد بخشداری مرکزی میبد برگزار شد، با بیان این که دولت تدبیر و امید دیروز به اتمام فعالیت خود رسیده است، اظهار کرد: پاسخگویی و شفاف سازی یکی از اولویت های اجرایی دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی شهرستان میبد را یکی از ثروتمندترین شهرستان های استان یزد دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله اولویت های اجرایی در دستور کار فرمانداری است.

بخشدار مرکزی میبد افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام، تسویه حساب و تعیین وضعیت پیمانکاران، برقراری انضباط مالی، تقویت زیرساخت های روستایی، اصلاح شبکه آبیاری کشاروزی، احیای بافت تاریخی روستاها، ارتقای سطح معیشت روستایی از طریق ایجاد مشاغل خانگی همگن با بافت تاریخی و حمایت از بانوان روستایی از جمله اولویت های اجرایی مدیریت بخش مرکزی است.

شیبانی در ادامه تشدید نظارت بر ساخت وسازها، تشکیل اولین کمیته اشتغال بخش در استان، ارائه مشاوره های تخصصی به کارآفرینان مشغول در روستا، حضور پر رنگ در نمایشگاه های استانی و ملی، برگزاری دوره های مختلف کارآفرینی و زیباسازی روستاها از جمله اقدامات انجام شده در بخش مرکزی شهرستان میبد است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی از دیگر اولویت های اجرایی در بخش مرکزی میبد است، اظهار کرد: اجرای ۵۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستاهای میبد از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان میبد هفت روستای فعال و زنده وجود دارد که بیش از ۳۰۰ هکتار از مساحت این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

شیبانی در ادامه با اشاره به ظرفیت های تاریخی شهرستان میبد، گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی میبد از دیگر اولویت های اجرایی این شهرستان است.

وی افزود: در شهرستان میبد علاوه بر وجود ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی، ۹ اثر باستانی و ۳۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که بیانگر ظرفیت گردشگری و توسعه اقتصادی این شهرستان است.

بخشدار مرکزی میبد با اشاره به این که روستاهای مزرعه کلانتر و رکن آباد دو روستای هدف گردشگری این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال ۹۰ تا ۹۵ میزان مهاجرت روستاییان میبدی به شهر کم بوده است.