اخبار گردشگری

رامین رضاییان به تیم اوستنده می پیوندد؟

رامین رضاییان برای موفقیت در فوتبال بلژیک تمرکز کرده و به نزدیکانش گفته که بهترین فصل فوتبالی اش را سپری خواهد کرد.

طی روزهای آینده رضاییان در آزمایش پزشکی اوستنده شرکت خواهد کرد. اولویت او اوستنده است تا با این تیم فصل جدیدی از دوران بازی خود را سپری کند. رضاییان در صورت موفقیت در آزمایش های پزشکی اوستنده، اواخر همین هفته قرارداد رسمی خود را امضا می کند تا لژیونر جدید فوتبال ایران در لیگ بلژیک لقب بگیرد. پیش تر البته حسین صدقیانی، رضا قوچان نژاد، داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر و محمدرضا مهدوی سابقه بازی در لیگ بلژیک را داشتند و حالا رضاییان پس از کاوه رضایی می تواند هفتمین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ بلژیک باشد.رامین رضاییان
رامین رضاییان سرانجام به بلژیک رفت تا برای حضور در آزمایش های پزشکی باشگاه اوستنده آماده شود. رضاییان از چند هفته قبل مذاکره با این تیم بلژیکی را آغاز کرده بود. مذاکره ای که به توافق نزدیک شد تا دفاع راست تیم ملی چمدان هایش را ببندد و مسافر اروپا شود. رضاییان حالا می کوشد تا به توافق نهایی برسد و البته در آزمایش های پزشکی این باشگاه موفق شود.

اوستنده نایب قهرمان جام حذفی بلژیک در فصل گذشته است. تیمی که فصل قبل به بهترین عنوان تاریخ خود دست یافت و توانست به فینال کاپ بلژیک راه یابد. این تیم با توجه به کسب عنوان چهارمی در لیگ بلژیک، فصل بعد در لیگ اروپا حضور خواهد داشت. موضوعی که رضاییان را در انتخاب اوستنده ترغیب کرده است.

سرمربیگری اوستنده بر عهده یوس ون در هاگ است. مربی ۴۷ ساله ای که حدود یک دهه برای تیم ملی بلژیک به میدان رفته و بارها عنوان قهرمانی لیگ بلژیک را در قامت بازیکن به دست آورده است. ون در هاگ از سال ۲۰۱۵ هدایت اسوتنده را بر عهده گرفته و توانسته نام این تیم را در جمع تیم های مطرح فوتبال بلژیک مطرح کند و به فینال جام حذفی برساند.
از ترکیب فصل قبل اوستنده، یک مدافع راست به صورت قرضی راهی ایگلز در لیگ هلند شده و یک بازیکن هم در این پست باقی مانده. بازیکنی به نام برت کاپون که بارها برای تیم های پایه ای بلژیک بازی کرده و در ۲۹ سالگی یکی از بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می شود. جالب اینکه کاپون علاقه خاصی به شماره ۲۷ دارد و فصل قبل هم با همین پیراهن در ترکیب اوستنده به میدان رفته است. پیراهنی که رضاییان هم سالها آن را بر تن کرده و با این شماره به میدان رفته است.

رضاییان عزم خود را برای حضور در فوتبال اروپا جزم کرده. او در چند وقت اخیر بارها با مسوولان باشگاه استقلال پای میز مذاکره نشسته اما پیشنهاد بازی در این تیم را رد کرده. استقلال برای رضاییان حاضر است سقف را بشکند و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کند اما دفاع راست تیم ملی این پیشنهاد را نپذیرفته و اولویت را روی حضور در اروپا و بازی در قاره سبز گذاشته.
دفاع راست سابق پرسپولیس علاقه ندارد در فصل منتهی به جام جهانی وارد حاشیه شود. او به همین دلیل و البته سابقه دو فصل بازی برای پرسپولیس و محبوبیت میان هواداران این تیم، به پیشنهاد استقلال پاسخ منفی داد تا در آرامش بلژیک خود را آماده حضور در جام جهانی کند. استقلال حتی حاضر بود ۷۰۰ میلیون از قرارداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را نقد به حساب رضاییان واریز کند اما او این پیشنهاد را قبول نکرد تا فوتبال خود را خارج از ایران دنبال کند.

حضور رضاییان در اوستنده مراحل نهایی خود را طی می کند. او برای حضور در این تیم پول کمتری به نسبت پیشنهاد استقلال دریافت خواهد کرد. درباره توافق رضاییان با اوستنده گفته می شود او حتی مبلغی کمتر از قرارداد فصل قبلش با پرسپولیس دریافت خواهد کرد. یعنی حضور در بلژیک از بعد مالی برای رضاییان یک عقبگرد محسوب می شود.

طی روزهای آینده رضاییان در آزمایش پزشکی اوستنده شرکت خواهد کرد. او البته در مدت حضور در بلژیک با تیمی دیگر به نام خنت نیز مذاکره خواهد کرد. اولویت او البته اوستنده است تا با این تیم فصل جدیدی از دوران بازی خود را سپری کند. رضاییان در صورت موفقیت در آزمایش های پزشکی اوستنده، اواخر همین هفته قرارداد رسمی خود را امضا می کند تا لژیونر جدید فوتبال ایران لقب بگیرد.

بعد از کاوه رضایی که یکی دو هفته قبل پیراهن شارلروا را پوشید، رضاییان می تواند دومین لژیونر فوتبال ایران در اردی ویژه بلژیک باشد. پیش تر البته حسین صدقیانی، رضا قوچان نژاد، داریوش یزدانی، علیرضا امامی فر و محمدرضا مهدوی سابقه بازی در لیگ بلژیک را داشتند و حالا رضاییان پس از کاوه رضایی می تواند هفتمین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ بلژیک باشد.
اوستنده که تاکنون دو بار در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۳ عنوان قهرمانی لیگ دسته دو بلژیک را به دست آورده، با بازیکنانی که جذب کرده امیدوار است عنوانی مهم در لیگ بلژیک به دست بیاورد و البته در لیگ اروپا نیز روزهای موفقی را پشت سر بگذارد. این تیم که در انتقال بازیکن به لیگ های معتبر نیز موفق ظاهر شده و همین فصل دو بازیکن به لیل فرانسه و فولام انگلیس فروخته می تواند سکوی پرتاب مناسبی برای رضاییان باشد. سکوی پرتاب به سوی لیگ های معتبر اروپایی و یا باشگاه های مطرح بلژیکی نظیر استانداردلیژ و اندرلخت.

رضاییان برای موفقیت در فوتبال بلژیک تمرکز کرده و به نزدیکانش گفته که بهترین فصل فوتبالی اش را سپری خواهد کرد. فصلی که می تواند او را در رده باشگاهی احیا کند. آن هم پس از اتفاق های عجیب و غریبی که برای او در پرسپولیس رقم خورد و رضاییان را ماه ها از حضور در مسابقات باشگاهی محروم کرد.