اخبار گردشگری

ضرورت فعال سازی ستادهای استانی و مدیریت سفر برای رفاه حال مردم

به گزارش روز جمعه ایرنا ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور ابلاغیه ای به کلیه ستادهای استانی افزود: نظر به اینکه به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اغلب هموطنان عزیز طی روزهای آینده تا نیمه هفته نیز به سمت تهران برای حضور در حرم مطهر حرکت خواهند کرد و یا برای شرکت در مراسم گرامیداشت ۱۵ خرداد به زادگاه خود سفر می کنند.
براساس ابلاغیه مزبور، رویدادهای یاد شده، پیامد بوجود آمدن حجم پر ترافیک ترددها در محورهای مواصلاتی و حضور مسافران،زائران و گردشگران در سطح شهرها و جاده های کشور را به همراه خواهد داشت .
بنابراین با توجه به مراتب یادشده، نظر به ضرورت ارایه خدمات مناسب به هموطنان مسافر؛ مقتضی است نسبت به برنامه ریزی برای فعال سازی ستادهای استانی و مدیریت سفر این ایام؛ موارد ذیل مورد توجه و اقدام قرارگرفته و نتیجه را به دبیرخانه ستاد مرکزی منعکس نمایند:
۱- پیگیری فعال سازی واحدهای استانی دستگاههای عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سطح استان با محوریت فرمانداری ها برای ساماندهی و ارایه خدمات در تعطیلات مزبور است.
۲- همکاری و مشارکت فعال در برنامه های گرامیداشت مراسم ارتحال امام(ره) و ۱۵ خرداد
۳- انجام تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات، رویدادهای فرهنگی و معرفی برنامه های بزرگداشت مراسم ارتحال
۴- برنامه ریزی برای ارایه خدمات مناسب ایمنی، امنیتی،انتظامی، ترافیکی،حمل ونقل و امداد ونجات و خدمات بهداشتی و درمانی و اسکان و اقامت در معابر شهرهای استان بویژه در محیط های طبیعی و تفرجگاهها با مشارکت دستگاه های عضو ستاد
۵- هماهنگی با سازمان متولی به منظور آماده سازی زیارتگاه ها ،بقاع و اماکن متبرکه بخصوص درشهرها و روستاهای زیارتی
۶- آماده سازی محوطه های تاریخی وگردشگری ، موزه ها وسایر اماکن مورد توجه مسافران وگردشگران
۷- برنامه ریزی به منظور برگزاری مراسم آئینی و همچنین نمایشگاه ها وبازارچه های عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی
۸- توزیع اقلام تبلیغاتی به منظور اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران ، زائران وگردشگران
۹- تشکیل کمیته مشترک نظارت با همکاری دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان جهت نظارت بر فعالیت مراکز خدماتی ، رفاهی و مراکز پذیرایی بین راهی و نظارت بر نحوه عرضه ارزاق عمومی و نظارت بر کار واحدهای خدمات رسان
۱۰- راه اندازی و فعال سازی سامانه های رسیدگی به شکایات اعم از ۰۹۶۲۹ ، و یا سایر روش ها برای دریافت و پیگیری شکایات
پیش بینی و اتخاذ تدابیر مناسب برای هدایت، خدمات رسانی و اسکان مسافران در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی
فراهنگ **۱۰۸۵** ۱۵۵۹**دریافت کننده : ناهید پورمند** انتشار: حسین عضدی فسا
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین