اخبار گردشگری

زیباترین عکس های یادگاری در«چشمه کیله»

عباس مهدوی|

کم نیست تعداد شهرهایی که در جوار دریا زندگی می کنند و یا رودخانه ای از میان آنها می گذرد.

به گزارش“توریسم آنلاین”یکی از ویژگی های جذابی که در این شهرها به چشم می اید و دیدنی است ،حضور پرندگان مهاجر و دریایی است که با زندگی شهری و مردم اخت می گیرند و هم نشین می شوند.

زیباترین عکس های یادگاری در«چشمه کیله»
زیباترین عکس های یادگاری در«چشمه کیله»
زیباترین عکس های یادگاری در«چشمه کیله»
زیباترین عکس های یادگاری در«چشمه کیله»عکس ها از:فارس

این پرندگان سیمای این شهرها را تغییر می دهند و هیاهو و پروازشان،فضای شهری را با نشاط می کند.بازار عکس های یادگاری گردشگران در شهرهای میزبان پرندگان داغ است .

پرندگان مهاجرهم با خودنمایی های خود بر لذت این عکس ها می افزایند.حضور پرندگان مهاجر در شهرهای رودخانه ای و دریایی یک فرصت ارزشمند برای اشتی شهروندان و گردشگران با محیط زیست و طبیعت است.

پیوندی که می تواند توسعه پایدار گردشگری را با الویت قرار دادن محیط زیست و احترام به طبیعت رقم زند.

جذابیت ها و اهمیت حضور پرندگان مهاجر در شهرهای ساحلی ایران جدی گرفته نشده است و هنوز قدراین لحظات با شکوه را نمی دانیم.شهرهای شمالی ایران در پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر هستند.

این میهمانی در شهرهایی نظیر تنکابن و رودخانه زیبای چشمه کیله بسیار پررنگ تر و باشکوه تر است.

«چشمه کیله» که از میان شهر تنکابن گذر می کند رودخانه ای زیبا و چشم نواز است که نسبت به سایر رودخانه های شمالی کمتر دچار الودگی شده است.همین ویژگی موجب شده تا شرایط برای حضور پرندگان مهیا تر باشد .

خوشبختانه با گزارش های تصویری عکاسان و پرداخت های رسانه ای در فضای مجازی ، شاهد حضور گردشگران برای دیدن و لذت بردن از هیاهوی پرندگان در چشمه کیله هستیم.جاذبه ای که می تواند به روزهای زمستانی این شهر ساحلی رونق بخشد و زیباترین عکس های یادگاری یک سفر را در البوم خاطرات گردشگران جای دهد.

کاکایی ها با شروع فصل سرما از مناطق سرد سیبری و آسیای میانه به زیستگاه های مازندران مهاجرت می کنند.تنکابن امسال میزبان ۱۰ هزار قطعه کاکایی مهاجر است .

این پرندگان تا فروردین ، میهمان مردم این شهر هستندو‎ بیش از ۶ ماه از سال را ‎‎ در حاشیه رودخانه چشمه کیله زمستان‎ گذرانی ‎‎ می‎ کنند.

کاکایی ها شامل کاکایی بزرگ ، کوچک ، سرسیاه ، صورتی و پشت سیاه پرندگانی با جثه ای متوسط و بزرگ هستند که از حشرات ، ماهیان ، سخت پوستان ، نرم تنان و نیز میوه ها و مواد گیاهی تغذیه می کنند .یک میلیون قطعه پرنده از جمله فلامینگو ، قوهای فریادکش ، کاکایی ها و درنای سیبری همه ساله در تالاب ها و آبگیرهای مازندران زمستان گذرانی می کنند.

زیستگاه های مازندران همه ساله میزبان یک میلیون قطعه پرنده مهاجر است.

+ ۰ مخالفم – ۰