اخبار گردشگری

مشکلات دل پیچه در مسافرت


این بیماری شایع ترین مشکل است که در طول مسافرت ممکن است پیش بیاید. علائم آن شامل اسهال، درد معده، تهوع و استفراغ وعلاوه بر این، می توان خطرات شدیتری مانند: کم آبی شدید، سوء تغذیه را مثال زد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هر ساله گزارش می  دهد که ۲۰تا ۵۰% از مسافران بین المللی به این بیماری مبتلا می شوند. در این مقاله راهنمایی های لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های شکمی و معده درد گفته شده است.

مشکلات دل پیچه در مسافرت
از خوردن تکه های یخ در نوشیدنی ها؛ خوردن سالاد و سبزیجات خام اجتناب کنید و از بطری های آب استفاده کنید.


سطح خطر در سراسر جهان به چه صورت است:

خطر بالا: اکثر کشورهای در حال توسعه در امریکا لاتین، شرق میانه، آفریقا و آسیا

خطر متوسط: برخی از جزایر کارائیب، برخی از کشورهای شرق اروپا، آفریقای جنوبی، آرژانتین و شیلی

کم خطر: ایالات متحده آمریکا، کانادا، شمال و غرب اروپا، برخی از کشورهای شرق اروپا (مانند لهستان و اسلوونی)، نیوزیلند، استرالیا و برخی از جزایر کارائیب


علل بیماری
تغییر در رژیم غذایی، کم آبی بدن از پرواز، تغییر در آب و هوا، استرس و حتی کمبود خواب می تواند موجب اسهال مسافرتی ساده شود. شایع ترین علت آن وجود میکروب ها و باکتری ها می باشد. این بیماریها ممکن است به راحتی درمان شود اما بیماری های شدیدتری مانند: وبا، اسهال خونی و … زمان بیشتری برای درمان می خواهد و می تواند سخت تر باشد.

شناسایی بیماری
همانطور که در بالا ذکر شده، علائم می تواند اسهال، درد معده، تهوع و استفراغ باشد. این علائم در برخی مواقع می تواند نسبتا شدید باشد، اگر بیش از ۴۸ ساعت به طول بینجامد پس شدید است. پس باید مراقبت های پزشکی را برای پیگیری علائم آن چک کرد.

علائم مشابه و یکسان
اسهال آمیبی (اسهال خونی آمیبی): وجود خون در مدفوع نشان دهنده ی این بیماری است. در این مورد باید توصیه های پزشکی را دنبال کرد.

ژیاردیازیس: این یک اختلال حدودا پیچیده تر مربوط به روده است که می تواند بارها و بارها هفته ها پس از پایان سفرنیز عود کند. علائم آن شامل اسهال، تهوع، نفخ، دردهای شکمی، خستگی می باشد که ممکن است تا دو هفته خود را نشان ندهد.

وبا:علائم ظاهری آن نسبتا شدید است که با اسهال آبکی همراه است. در طول درمان برای جایگزینی آب از دست رفته ی بدن باید آب زیاد بنوشید. دیگر علائم آن می تواند تب شدید، بی حالی و اسهال مداوم باشد.

در این بیماری بدن سریعا آب خود را از دست می دهد، پس به کم آبی بدن خود بسیار توجه کنید مخصوصا اگر از آلودگی هوا نیز رنج نی برید. در عین حال از نوشیدن قهوه و چای، و همچنین دیگر نوشیدنی ها اجتناب کنید.


مشکلات دل پیچه در مسافرت

مراقبت های پزشکی هنگام بیماری

در صورت مشاهده ماده ی لزج و خون در مدفوع
در صورت داشتن تب
اگر علائم بیشتر از ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول کشید
اگر غذا و حتی آب را نمی توانید نگه دارید
در صورت مشاهده ی این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: سحر مردانه
لینک مطالب: www.independenttraveler.com