تور خارجی

لایحه‌ای که جلوی تعطیلی دولت آمریکا را می‌گرفت در سنا رد شد

در حالی که کنگره آمریکا باید تا نیمه شب جمعه آتی برای تداوم فعالیت دولت فدرال، لایحه بودجه را تصویب کند اما این لایحه در یک رای‌گیری در سنای آمریکا رد شد.28sep2016-18

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، سنای آمریکا روز سه شنبه جلوی یک لایحه بودجه را گرفت که برای تداوم فعالیت دولت فدرال این کشور فراتر از سال مالی جاری است که در نیمه شب جمعه به پایان می‌رسد.

 در رای گیری روز سه شنبه درباره لایحه بودجه در سنای آمریکا، این لایحه با ۴۵ رای موافق در مقابل ۵۵ رای مخالف روبرو شد. در این رای گیری ۱۳ نماینده جمهوری خواه و دو نماینده مستقل علیه این لایحه رای داده و به جرگه دموکراتهایی پیوستند که جلوی این لایحه را به دلیل عدم تخصیص پول کافی در آن برای رفع بحران آلودگی آب در شهر فلینت در ایالت میشیگان گرفتند.

این لایحه یک طرح موقت برای تامین بودجه آژانسهای دولتی فدرالی است که در پایان سال مالی با اتمام اعتبارات مواجه می‌شوند.

این لایحه نیاز به ۶۰ رای موافق داشت تا بدون هیچ مشکلی به جریان افتاده و موجب تداوم فعالیت دولت فدرال آمریکا تا ۹ دسامبر شود.

در این لایحه ۱٫۱ میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس زیکا و ۵۰۰ میلیون دلار برای امداد به سیل زندگان در لوئیزیانا و چند ایالت دیگر آمریکا در نظر گرفته شده است.

دموکراتها می‌خواستند مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار در این لایحه برای رفع بحران آلودگی آب در شهر فلینت که یک شهر عمدتا سیاهپوست‌نشین است در نظر گرفته شود. جمهوری خواهان قول داده بودند که در یک لایحه جداگانه پیش از این رای گیری به این بحران آب رسیدگی کنند اما دموکراتها از حمایت از لایحه بودجه جمهوری خواهان سر باز زدند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان