تور خارجی

انتقاد وزیر خارجه ارمنستان از اقدامات آذربایجان در قره‌باغ

وزیر امور خارجه ارمنستان اقدامات وحشیانه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را محکوم و نسبت به تأثیرات مخرب جنگ در سوریه ابراز نگرانی کرد.24sep2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، ادوارد نعلبندیان، رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان گفت، کشورش برای بیش از ۲۰ هزار پناهجوی سوری امکان اسکان فراهم کرده است.

نعل‌بندیان خواستار همکاری بین‌المللی گسترده‌تر برای رویارویی با چالش آوارگان‌ شد و بر اهمیت توجه به ریشه‌های مهاجرت اجباری تأکید کرد.

وی در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: ارمنستان در این راستا در شورای حقوق بشر به پیشنهاد قطعنامه برای جلوگیری از کشتار گسترده افراد اقدام کرده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست‌های جمهوری آذربایجان و تعرض آن به جامعه ارامنه در منطقه ناگورنو-قره‌باغ را محکوم کرد و گفت: سیاست‌های باکو تعرضی به حقوق ارمنستان محسوب می‌شود.

وی ضمن انتقاد از اقدامات آذربایجان در قره‌باغ افزود: پیش از این آذربایجان اقدام به هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کرد و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد این کشور دست به شکنجه افراد نیز زده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان خواستار اجرای توافق‌نامه‌های آتش‌بس سه‌جانبه در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵، ایجاد راهکاری برای بررسی موارد نقض آتش‌بس و افزایش ظرفیت سازمان همکاری و امنیت اروپا شد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان