تور خارجی

درخواست اخراج مجارستان از اتحادیه اروپا به خاطر بدرفتاری با پناهجویان

وزیر خارجه لوکزامبورگ اعلام کرد مجارستان به دلیل نقض ارزش‌های اساسی اتحادیه اروپا و برخورد نامناسب با پناهجویان باید از این اتحادیه اخراج شود.13sep2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ در این اظهارات به شدت از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به دلیل بدنام کردن اتحادیه اروپا و غیرعملی نشان دادن ارزش‌های این بلوک سیاسی- اقتصادی انتقاد کرد.

آسلبورن در این باره گفت، دولت اوربان چندان با صدور مجوز تیراندازی به پناهجویان و درست دانستن رفتار با این پناهندگان بدتر از حیوانات فاصله‌ای ندارد.

وی توضیح داد: ما نمی‌توانیم بپذیریم که ارزش‌های اولیه اتحادیه اروپا به شدت تضعیف شده و زیر پا گذاشته می‌شوند. کسانی که مانند مجارستان در مرزهای خود برای جلوگیری از ورود افرادی که از جنگ گریخته‌اند نرده‌کشی می‌کنند یا آزادی مطبوعات و استقلال قوه قضائیه را زیر سوال می‌برند به صورت موقت یا در صورت لزوم به طور دائم از اتحادیه اروپا اخراج شوند.

مجارستان قرار است ماه آینده در حالی درباره استقرار و اسکان پناهجویان در این کشور براساس برنامه کمیسیون اروپا رای گیری کند که دولت این کشور به شدت با این برنامه مخالف است.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان