تور خارجی

هدف مظنونان اخیرا بازداشت شده در فرانسه “برج ایفل” بود

یکی از منابع نزدیک به تحقیقات اعلام کرد، سه افراط گرای زن مظنون که هفته گذشته در فرانسه بازداشت شدند قصد داشتند در نزدیکی برج ایفل بمب گذاری کنند.12sep2016-1

به گزارش ایسنا، روزنامه فرانسوی لوژورنال دودیمانش به نقل از این منبع ناشناس نزدیک به تحقیقات گفت: اورنلا گیلیگمن ۲۹ ساله، یکی از این سه مظنون که روز یکشنبه متهم شد، به مجریان قانون درباره نقشه بمب گذاری در برج ایفل توضیح داد.

به گفته این منبع آگاه، گیلیگمن بسیار صحبت کرده و بارها شهادتش را تغییر داده است. در نهایت شهادت وی با شهادت دو مظنون دیگر که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند، مقایسه خواهد شد.

در حال حاضر گیلیگمن در یک زندان فوق امنیتی در پاریس به سر می‌برد و به خاطر اقدام به قتل و همکاری با یک گروه جنایتکار که یک اقدام تروریستی را آماده می‌کنند، محاکمه خواهد شد.

این مظنون بارها تلاش کرده بود تا به سوریه برود و پیش از آنکه بازداشت شود در فهرست تحت نظرها قرار داشت.

دو همدست گیلیگمن همچنان تحت بازجویی قرار دارند و دادستان‌ها گفتند: آن‌ها قصد داشتند تا در پاریس یک قاتل عام به راه اندازند.

گزارشات اولیه حاکی از آن بود که گیلیگمن قصد داشت در نزدیکی کلیسای نوتردام یک حمله تروریستی انجام دهد.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای گفت: مقامات فرانسه در حال حاضر ۱۵ هزار تن را که ممکن است افراطی شده و قصد اقدامات تروریستی داشته باشند تحت نظر دارد.

او افزود:‌ ما نزدیک به ۷۰۰ ساکن فرانسوی و افراط گرای فرانسوی داریم که در حال حاضر در عراق و سوریه دست به اقدامات شبه نظامی می‌زنند. این آمار شامل ۲۷۵ زن و چندین کودک است.

وی افزود: سطح تهدید در فرانسه بسیار بالا است و در چند روز گذشته نیروهای ما دست کم از وقوع دو حمله تروریستی جلوگیری کرده‌اند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان