تور خارجی

شهروند روسی به درخواست آمریکا در ارمنستان دستگیر شد

یک شهروند روس متخصص برنامه‌ریزی کامپیوتر با وجود عدم سوءپیشینه در اینترپل در ایروان ارمنستان به اتهام پولشویی و نقل و انتقال غیرقانونی تکنولوژی تسلیحاتی بازداشت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دستگیری سرگئی میرونوف، شهروند روسی در ایروان بنا به درخواست آمریکا از دولت ارمنستان صورت گرفته است.

کارن نرسسیان، وکیل این شهروند روس گفت: موکلم بنا به درخواست دولت واشنگتن توسط نیروهای ارمنستانی دستگیر شده است. او را به پولشویی و نقل و انتقال غیرقانونی تکنولوژی تسلیحاتی متهم کرده‌اند.

وکیل این شهروند روسی دستگیر شده در ارمنستان همچنین بازداشت موکلش را بسیار عجیب خواند و گفت: موکلم حتی سوءپیشینه هم در اینترپل ندارد. او به عنوان برنامه نویس در مسکو فعالیت داشته و به تکنولوژی‌های تسلیحاتی که آنها او را به نقل و انتقال غیرقانونی‌اش متهم کرده‌اند، دسترسی نداشته است.

وکیل این شهروند روسی در ادامه گفت: براساس قانون، او را نمی‌توان برای انجام مراحل دادگاهی در زندان نگهداشت. یکی از مقام‌های ارشد در سفارت روسیه در ایروان با این شهروند روسی دیدار کرده است. همسرش نیز با او ملاقات داشته است.

با توجه به قراردادهای بین‌المللی میان ارمنستان و آمریکا در استرداد مظنونان، این شهروند روس ممکن است به واشنگتن مسترد شود اما به دلیل عدم وجود شواهد و مدارک کافی، احتمال اینکه دادگاه از این درخواست امتناع کند، زیاد است.

معاون اول رییس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور امنیتی و دفاعی گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا روابط میان روسیه و ارمنستان را مخدوش کند و به همین دلیل چنین درخواستی را از دولت ایروان کرده است. توجیه قابل قبول درباره این مساله هنوز مشخص نیست. من امیدوارم که دولت ارمنستان تلاش خود را برای اتخاذ تصمیمی درست به کار بگیرد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان