تور خارجی

صادرات نفت روسیه به ۵٫۵ میلیون بشکه در روز رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت خام روسیه آماده می‌شود تا بیشترین رکورد امسال را رقم بزند این در حالی است که رقابت شدیدی برای کسب سهم بیشتر در اروپا شکل گرفته و صادرات ایران هم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای وزارت انرژی روسیه، صادرات روسیه با ۴٫۹ درصد افزایش به ۵٫۵۵ میلیون بشکه در روز در نیمه نخست امسال رسیده است. میزان تولید روسیه در ماه ژوئن ۱٫۱۴ درصد نسبت به اوایل سال رشد داشت و به رقم ۱۰٫۸۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

کریستوفر هاینس رئیس نفت و گاز مؤسسه بی‌ام‌آر ریسرچ اعلام کرده است در صورتی که تولید ثابت بماند احتمالاً رکورد جدیدی برای صادرات ثبت می‌شود، مفهوم آن این است که رقابت بسیار بالاست به ویژه زمانی که صادرات ایران به اروپا افزایش یافته است.oil

روسیه بزرگترین صادرکننده انرژی در جهان است و بعد از شکست توافق فریز نفتی توانسته است تولید خود را تا حدود زیادی افزایش دهد.

نفت اورال روسیه که بیشتر مشابهت را با نفت ایران دارد سود زیادی را در دوران تحریم‌های ایران داشت و ایران بعد از لغو تحریم‌ها صادرات نفت خود را با افزایش دو برابری به حدود ۲٫۱ میلیون بشکه در روز رساندند که تنها صادرات به اروپا در ماه می ۴۴۰ هزار بشکه در روز بود.

 در حال حاضر روسیه در مسیر افزایش تولید است که بیش از پیش‌بینی اکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به میزان ۵٫۰۵ میلیون بشکه در روز تولید کرده است.

بر اساس آمارهای وزارت انرژی صادرات به ۲۵۳٫۹ میلیون تن در روز رسیده که به بیشترین میزان سال ۲۰۰۷ رسیده است. مشوق‌های مالیاتی تولیدکنندگان را تشویق به افزایش تولید نفت خام کرده و پالایشگاه‌های خود را به روز کرده‌اند.

تولید نفت در اوایل امسال به دلیل مالیات‌های صادراتی بالا تا حدودی کاهش یافت و به رقم ۴٫۲۹ میلیون تن  رسید.

 

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین