گردشگری و توریسم

کسب و کارهای گردشگری؛ از حضور در شبکه‌های اجتماعی تا وب‌سایت‌ها

مهدیس مدنی

کارشناس ارشد برنامه‌ریزی توریسم
در اواخر سده بیستم به‌ویژه در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰، تحقق رویای دهکده مجازی به کمک ابزار پرنفوذ و قدرتمندی همچون اینترنت زندگی اجتماعی و اقتصادی کاربران اینترنتی را برای همیشه دستخوش تغییراتی شگرف کرد. تحولات ایجاد شده به‌وسیله اینترنت در سال‌های اولیه ظهور این تکنولوژی، به قدری بنیادی و متحیر‌کننده بود که کسی باور نمی‌کرد کمتر از ۱۰ سال بعد انقلاب دیگری بر پایه این تکنولوژی به وقوع بپیوندد. در حقیقت ورود شبکه‌های اجتماعی، دنیای مجازی را با شیوه نوینی از تعامل و ارتباط مواجه ساخت. همچنین تغییرات بسیار سریع در سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موجود، شیوه‌های استفاده از اینترنت و دنیای وب را دگرگون کرد. تا آنجا که در حال حاضر، اپلیکیشن‌های موبایل به‌عنوان ابزاری کارآ و موثر جهت تسهیل تعاملات اجتماعی، تبادل اطلاعات و همچنین شکل‌گیری جوامع مجازی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تحولات به هرکس در هر گوشه‌ای از جهان این امکان را می‌دهد تا صدای خویش را به گوش دیگران برساند.
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش گردشگری