رپرتاژ خبری

لوازم ضروری سفر به شمال

همه ما در طول زندگی برای شادتر شدن و استراحت روحی نیاز به سفر داریم . سفر کردن استرس شما را کم می کند تحقیقات نشان داده افرادی که به سفرهای بیشتری می روند کمتر به بیماری های قلبی مبتلا میشوند. همچنین موجب بهبود خلق و خوی فرد می شود. سفر در ایجاد خلاقیت و اعتماد به نفس و احساس رضایت از خود بسیار موثر است. شمال کشور ایران یکی از مناطق سرسبز و خوش آب و هوایی است که بسیار برای سفر رفتن مناسب است وطرفداران زیادی دارد. به همین دلیل ما در این بخش سعی داریم لوازم ضروری سفر به شمال را به شما معرفی کنیم، تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

 

معرفی لوازم ضروری سفر به شمال

پوشش مناسب فصل در سفر به شمال

در مورد لباس بردن برای رفتن به شمال باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • شهرهای شمالی دارای آب و هوای متغیری هستند،به‌همین خاطر بهتر است همراه خود که یک کت یا بادگیرداشته باشید.
  • یک جفت کفش مناسب در جنگل و همچنین یک جفت دمپایی برای قدم زدن درکنار ساحل .
  • داشتن شلوار نخی راحت هم می تواند گزینه خوبی برای سفر به شمال باشد.
  • کلاه و عینک آفتابی هم جز وسایل لوازم ضروری سفربه شمال هستند.

چادر مسافرتی، مناسب برای استراحت

زمان سفر با ماشین شخصی مناسب است که چادرمسافرتی همراه خود داشته باشید. از مزایای چادر این است که حتی اگر شما قصد نداشتید شب را در چادر اقامت کنید، درطی روز که از رانندگی در راه های طولانی خسته شده‌اید می‌توانید در یک مکان مناسب توقف و استراحت کنید.

پتو و بالش سفری

یکی دیگر از لوازم ضروری سفر به شمال با ماشین شخصی پتومسافرتی  می باشد. این وسیله برای افرادی واجب است که قصد دارند شب‌ها را در چادر به بخوابند.درصورتی که نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید،سعی کنید از پتو و بالش‌های سفری کوچک، نازک و قابل حمل استفاده کنید. حتما به ظرفیت صندوق عقب ماشین خود توجه داشته باشید. کالاهای خواب ویرا سفر گزینه های مناسبی برای سفر می باشند .

زیراندازمناسب و ضدآب ساحلی

از دیگر لوازم ضروری سفر به شمال ، داشتن یک زیرانداز ساحلی می باشد. به تعداد خانواده توجه کنید، زیرانداز مناسب تهیه و خریداری کنید. برای خرید یک زیر انداز مناسب به فروشگاه آنلاین ویرا سفر مراجعه کنید.

البته باید به مکان هایی که قصد اقامت کردن در آنها را دارید هم توجه کنید. زیراندازهای مناسب برای ساحل با زیراندازهای مخصوص جنگل و یا زیرانداز های مناسب کوهستان متفاوت است. در هرصورت زیرانداز خانوادگی باید بزرگ و ضدآب باشد

اپلیکیشن‌های موبایلی ابزاری برای آسان تر کردن سفر

امروزه  گوشی ها فقط ابزاری برای تماس تلفنی نیست. این گوشی‌های هوشمند دارای امکاناتی همچون GPS و اپلیکیشن‌های مسیریابی، پخش موسیقی و عکاسی هستند. به همین دلیل بردن لوازم جانبی آن، از لوازم ضروری سفر به شمال است.

  • قبل از حرکت بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی را انتخاب و دانلود کنید.
  • شارژر فندکی و پاوربانک همراه خود داشته باشید.
  • کابلUSB و شارژر گوشی را با خود همراه داشته باشید.

مواد خوراکی برای سفر به شمال

  • قبل از سفر سعی کنید خوراکی‌های لازم را بخرید. زیرا خوراکی‌ها در فروشگاه‌های بین ‌راهی معمولا خیلی گران‌تر از چیزی باشند که شما تصور می‌کنید.
  • مهم‌ترین چیز همراه‌ داشتن آب است.
  • یک یخچال سفری، در صندوق عقب ماشین‌تان قرار دهید و بطری‌های آب و مواد لازم را درون آن قرار دهید.
  • تنقلات سالمی مانند انواع آجیل های غیرشور، شکلات‌‌های غنی‌شده با غلات و میوه‌هایی مانند سیب، موز و انگور، شلیل در طی راه انتخاب مناسبی هستند.
  • درست‌کردن یک ساندویچ برای ناهار یا شام موجب می شود که زمان و هزینه‌های سفرتان کمتر شود.
  • با این وجود برای زمانی که به رستوران دسترسی ندارید، غذاهای کنسروی هم گزینه های مناسبی هستند.
  • برای اینکه طی سفر جاده‌ای با ماشین شخصی، همیشه آب سرد و آب جوش موجود باشد بهتر است فلاسک چای وهمچنین فلاسک مخصوص آب به همراه داشته باشید.

جعبه‌ کمک‌های اولیه

یکی از لوازم ضروری مسافرت جعبه‌‌ کمک‌های اولیه است. سعی کنید در کنار جعبه‌ کمک‌های اولیه، نیز یک کتاب راهنما داشته باشید یا اپلیکیشن‌هایی همچون برنامه صلیب سرخ را دانلود کنید. توجه کنید محلول‌های ضدعفونی‌ مثل بتادین و الکل سفید؛ قرص‌هایی مانند آسپرین، قرص ضدتهوع، ملین و سرماخوردگی؛ مسکن، پمادهایی از جمله پماد ضدسوختگی و ضدگزیدگی و وسایلی دیگری مانند باند و گاز استریل و چسب زخم در جعبه‌تان وجود داشته باشید.

وسایل آشپزی مورد نیاز در طبیعت و سفر

حتما در هنگام سفر دستتان به سمت آشپزی کردن خواهد رفت.به همین دلیل لوازم آشپزی هم از آن دسته وسایل لازم برای سفر به شمال می باشد که فضای زیادی اشغال می‌کنند.

زمان انتخاب وسایل لازم سفر، بهتر است به سراغ وسایلی بروید که جای کمتری را می‌گیرند، همچنین وزن کمی دارند و دارای بسته‌بندی مناسبی هستند.

ماهیتابه با اندازه متوسط،قابلمه ، دم‌کنی، اجاق سفری، کفگیر، ملاقه، قاشق، چاقو، در باز کن قوطی، لیوان، بشقاب یا ظرفی برای سرو غذا، قهوه جوش، کتری سعی کنید این وسایل را به همراه داشته باشید.

لوازم بهداشتی

به همراه داشتن لوازم بهداشتی مانند صابون، شامپو، دستمال کاغذی، مسواک، خمیردندان،ضدآفتاب ، دستمال مرطوب خیلی مهم است سعی کنید لوازم را در یک ساک دم دست قرار دهید تا به آنها دسترسی مداوم و آسان داشته باشید.

مدارک ضروری برای سفر

یکی از ضروریات همیشگی مسافران به همراه داشتن مدارک مهم است که حتما در طول سفر به آنها نیاز خواهید داشت. آخرین بخش از لیست لوازم ضروری سفر به شمال را به این مدارک مهم اختصاص داده‌ایم. سفری خوش داشته باشید.

مسافرت رفتن یکی از کارهای بسیار لذت بخش و پرطرفدار است. از طرفی برای مسافرت فراهم کردن وسایل سفر خیلی مهم تا سفری شاد را تجربه کنید. ویراسفر با داشتن با کیفیت ترین وسایل سفر کار را برای شما آسان کرده است. شرکت ویرا سفر تمامی لوازم ضروری سفر مانند صندلی مسافرتی ، میز مسافرتی و زیرانداز مسافرتی و کالای خواب را فراهم کنید. این وسایل مسافرتی ویرا سفر با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت سفر را برای شما لذت بخش خواهد کرد.