رپرتاژ خبری

شهرهایی که باید حتما به آن‌ها سفر کنید!

 قصد مسافرت به شهرهای ایران را دارید؟ لیست بهترین شهرهای ایران برای سفر از لحاظ منابع طبیعی، آثار تاریخی و مراکز تفریحی به همراه روش دریافت کد تخفیف هتل، ویلا و اقامتگاه‌های داخلی دیگر را اینجا بخوانید.

یکی از لذت‌بخش‌‌ترین کارهایی که می‌توان اوقات فراغت خود را با آن پر کرد، سفر رفتن است. آخر هفته‌ها، تعطیلات در طول سال، مرخصی‌ها برای افراد شاغل و… فرصت‌هایی هستند که می‌توانید با برنامه‌ریزی سفر نهایت لذت را از آن ببرید. شهرها و روستاهای زیبا، طبیعت‌های بکر و جذاب، مکان‌های تاریخی و فرهنگی و… همگی را می‌توانید در لیست سفرهای خود قرار دهید.

سفر رفتن به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتتان از کشوری که در آن زندگی می‌کنید افزایش یابد. در این سفرها علاوه‌بر تفریح، لذت بردن از طبیعت و… قطعا آگاهی شما از مردم یک منطقه، آداب و رسوم آن‌ها، نحوه زندگی و مسائل این‌چنینی افزایش می‌یابد. در ادامه برخی از معروف‌ترین شهرهایی که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

سفر

گیلان؛ طبیعتی بکر برای عاشقان طبیعت

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تایم‌های خالی خود را با سفر در طبیعت و گشت‌و‌گذار در مکان‌های بکر و دست نخورده بگذرانند. گیلان همیشه سبز که در خطه شمالی کشور قرار گرفته است، باعث می‌شود تا افراد با مناظری مواجه شوند که قطعا چشم هر بیننده‌ای را به خود محو می‌کند.

حتما شما هم شنیده‌اید، که کمپ‌های زیادی در این ارتفاعات برگزار می‌شود و افراد در کنار هم از منظره‌های زیبا لذت می‌برند. چند مورد از جاهایی که در سفر به گیلان می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

روستای اولسبلنگاه

اولسبلنگاه یک نام تالشی است که اگر بخواهیم از نظر لغوی آن را بررسی کنیم به معنای جایگاه مرتفع است. در این روستا ابرها به قدری به زمین نزدیک هستند که در هنگام راه رفتن می‌توانید تصور کنید روی ابرها در حال قدم گذاشتن هستید. سالانه توریست‌ها و عکاسان بسیاری به دلیل استفاده از این منظره زیبا و طبیعت جذاب گیلان، به این روستا سفر می‌کنند. همنشینی با مردم خونگرم این منطقه و خوردن غذاهای محلی و بی‌نظیر در این روستا نیز علاوه‌بر منظره آن باعث شده افراد زیادی این روستا را از مقاصد گردشگری خود قرار دهند.

ماسوله

برای رسیدن به زیباییی‌های گیلان، می‌خواهیم یک مسیر زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری قدیمی را به شما معرفی کنیم. خانه‌هایی که در این منطقه قرار گرفته‌اند همگی در شیبی تند و شدید هستند و برای رسیدن از خانه‌ای به خانه دیگر، باید مسیر پلکانی که کل روستا را به هم وصل کرده‌ است را طی کنید.

با گذر از طبیعت ناب این روستا، چشمه‌های جوشانش، به جنگل‌های خلوت و زیبای گیلان می‌رسید. جایی که می‌توانید معنای آرامش محض را حس کنید.

تالاب انزلی

تالاب انزلی که به زبان گیلکی به آن انزلی سل نیز می‌گویند، از جاذبه‌های گردشگری گیلان به شمار می‌رود که قدمت آن به 15 هزار سال قبل برمی‌گردد. این تالاب زیبا، در اثر پایین رفتن سطح دریا به وجود آمده است. اگر دوست دارید نیلوفرهای آبی بزرگ و زیبا، لاله‌های دریایی و نیزارهای خارق‌العاده را تماشا کنید، رفتن به این تالاب را حتما در برنامه‌های خود حین سفر به گیلان قرار دهید.

علاوه‌بر لذت بردن از طبیعت زیبای تالاب انزلی، می‌توانید تفریحاتی مثل ماهی‌گیری، قایق‌رانی و… را نیز تجربه کنید.

جاجیگا، پلتفرمی برای رزرو اقامتگاه!

صحبت از ماسوله و روستاهای زیبای گیلان شد. شاید بسیاری از افراد تجربه کمپ زدن و ماندن در جنگل را داشته باشند و این کار را به اجاره ویلا و سوئیت ترجیح دهند اما اغلب افرادی که دوست دارند زیبایی‌های جنگل‌های گیلان را ببینند، دوست دارند شب را در اقامتگاه‌های تمیز و مرتب بگذرانند.

جاجیگا در کنار شماست. با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن جاجیگا، می‌توانید علاوه‌بر روستاها و ارتفاعات گیلان، در هر جای ایران که دوست داشتید، ویلا یا سوئیت رزرو کنید. جاجیگا به شما این امکان را می‌دهد تا با بررسی تمام شرایط و ویژگی‌های اقامتگاه‌های مختلف، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

با جاجیگا نگران هزینه محل اقامت خود نباشید. کد تخفیف جاجیگا ، هزینه‌های سفر را کم خواهد کرد. با استفاده از کد تخفیف می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، اقامتگاه مدنظر خود را رزرو و در تاریخ مشخص شده آن را تحویل بگیرید.

شیراز؛ شهری برای عاشقان تاریخ

قطعا شما هم می‌دانید که شیراز یکی از پایتخت‌های ایران در زمان هخامنشیان بوده و به همین دلیل آثار تاریخی بی‌شماری در این شهر وجود دارد که با سفر به آن‌جا می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

تخت جمشید

حتی اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هم نباشید، حتما نام تخت جمشید به گوشتان خورده است. تخت جمشید یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی در ایران به شمار می‌رود که در سازمان یونسکو نیز ثبت شده است. تخت جمشید در زمان‌ هخامنشیان ساخته شده و معماری آن نشان‌دهنده تمدن ایران در آن زمان است.

حکاکی‌‌‌‌‌ها و دیوار نوشته‌های (کتیبه‌ها) موجود در تخت جمشید باعث می‌شود بسیاری از تاریخ‌شناسان و علاقه‌مندان به باستان شناسی، برای مشاهده این کتیبه‌های تاریخی و برای خواندن و درک کردن معنا و مفهوم این کتیبه‌ها شیراز را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

در نزدیکی تخت جمشید نیز آرامگاه بسیاری از سران دوران هخامشی وجود دارد. عبادت‌گاه کوروش نیز در نزدیکی تخت جمشید یکی از مقاصدی است که روی بلندی قرار دارد و می‌توانید از مراجعه به آن لذت ببرید.

ارگ کریم‌خان

آثار موجود در شیراز فقط به دوره هخامنشیان ختم نشده و با جست‌وجوی بیشتر در این شهر می‌توانید آثار دوران زندیه را نیز مشاهده کنید. در مرکز این شهر، ارگ کریم‌خان قرار دارد. این بنا در دوران زندیه و به دستور وکیل‌الرعایا ساخته شده است. این بنا در سال 1351 در لیست میراث ملی ایران قرار گرفت و از آن زمان میزان توجه به این آثار تاریخی افزایش یافت.

ساختار این بنا و آثار نزدیک به آن، شباهت زیادی به میدان نقش جهان اصفهان دارد. شما با رساندن خود به میدان توپ‌خانه شیراز، علاوه‌بر ارگ کریم‌خان می‌توانید از بازار وکیل، حمام و مسجد وکیل، ارگ و اندرونی را بازدید کنید.

عمارت شاپوری

کمی جلوتر که برویم، آثاری را از دوران پهلوی نیز در این شهر مشاهده خواهیم کرد. عمارت شاپوری متعلق به دوران پهلوی اول است و می‌توان به صورت هم‌زمان معماری ایرانی و اروپایی را در این بنا مشاهده کرد.

باغ زیبایی که این بنا در آن قرار دارد، باعث شده تا گردشگران علاوه‌بر مشاهده این مکان تاریخی، بتوانند از زیبایی‌ها و سرسبزی‌های این باغ نیز لذت ببرند.

نقش رستم

نقش رستم محوطه‌ای باستانی است که در کوه‌های استان فارس قرار گرفته و به سبب کتیبه‌ها و کنده‌کاری‌های تاریخی که دارد توانسته نظر بسیاری از باستان شناسان را به خود جلب کند. این مجموعه از دوران ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان به یادگار مانده. تاریخ شناسان امروزه با مراجعه به آن، می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره این سه دوره به دست آورند و قطعا برای عاشقان تاریخ، مکانی جذاب و جذاب خواهد بود.

با اتاقک، اقامتگاهتو رزرو کن!

اتاقک ، وب‌سایتی برای رزرو محل اقامتگاه به صورت آنلاین است و تنوع بالای خانه‌های در آن باعث شده افرادی زیادی را در مدت زمان کوتاهی به خود جذب کند. در این مجموعه بیش از 20 هزار اقامتگاه متنوع که شامل انواع سوئیت، ویلا، آپارتمان مبله، ویلاهای ساحلی، خانه‌های سوئیسی، کلبه‌های جنگلی، هاستل، متل و… می‌شود.

اتاقک امروزه در بیش از 250 شهر مانند شیراز فعال است و به راحتی می‌توانید با مشخص کردن مقصد سفر خود، تمام اقامتگاه‌های موجود در آن شهر را مشاهده کنید. اتاقک تمام تلاش خود را کرده تا این محل‌های اقامت را با کمترین هزینه ممکن (با وجود کدهای تخفیف متنوع) و بالاترین کیفیت در اختیار کاربرانش قرار دهد.

این مجموعه با به کارگیری تیم پشتیبانی عالی، به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته آماده شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شماست. این امکان باعث می‌شود مردم بتوانند به این مجموعه کمک کنند تا بهترین اقامتگاه‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد و تمام ایرادات را به مرور زمان برطرف کند.

اتاقک در نظر دارد در دراز مدت به عنوان شرکتی پرطرفدار به صورت بین‌المللی فعالیت خود را ادامه دهد. این مجموعه می‌خواهد علاوه‌بر شهرهای ایران، در سایر شهرهای کشورهای دیگر نیز، اقامتگاه‌هایی را برای اجاره در سایت خود ارائه دهد.

تخفیف اتاقک

خرید و تفریح باهم؛ کیش بهترین پیشنهاد

خرید کردن و گشت‌و‌گذار در پاساژها و بازارهای مختلف نیز یکی از اهدافی است که بسیاری از افراد به خاطر آن به سفر می‌روند. البته می‌دانیم که در کنار تمام روش‌های سفر (طبیعت گردی، تاریخی) نیز می‌توان خرید کرد اما برخی شهرهای ایران برای خرید بسیار مناسب هستند و امکان ندارد دست خالی از این شهرها برگردید.

جزیره کیش واقع در خلیج فارس یکی از مکان‌هایی است که با وجود پاساژها و مراکز خرید متعدد، بسیاری از عاشقان خرید را به خود جذب کرده و توانسته سالانه پذیرای مسافران زیادی باشد. در ادامه 10 مورد از مراکز خرید پرطرفدار و معروف این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد.

_ مرکز خرید دامون

_ کوروش سنتر

_ مرکز خرید پادنا

_ مجتمع رویا مال

_ مرکز خرید پانیذ

_ پاساژ سارینا

_ مجموعه مرجان

_ بازار مروارید

_ بازار مریم

_ بازار ونوس

این‌ها لیست کوچکی از مراکز خرید موجود در کیش هستند اما شما با تحقیق بیشتر و پرس‌وجو از اهالی آن‌جا می‌توانید بازارها و مراکز بیشتری را برای خرید پیدا کنید.

اگر به کیش سفر کردید، از مکان‌های تفریحی آن غافل نشوید. گشت‌وگذار در کیش باعث می‌شود سفری جذاب‌تر را تجربه کنید. برخی از مکان‌های تفریحی این مجموعه عبارت‌اند از:

دره پرتغالی‌ها

احتمالا شما هم عکس‌هایی از درخت بزرگ و کهن‌سال انجیر معابد دیده‌اید یا حداقل نام این درخت معروف را شنیده‌اید. این درخت زیبا در دره پرتغالی‌ها قرار دارد. نام این دره از زمان حضور پرتغالی‌ها در این جزیره باقی مانده است. این درخت حدود 600 سال قدمت داشته و حتی بسیاری از افراد برای برآورده شدن ارزوهایشان، به آن پارچه‌های کوچک رنگی گره می‌زنند.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین به عنوان یکی از مکان‌های معروف کیش به شمار می‌رود که در آن می‌توانید حیوانات مختلفی مثل دلفین، شیر دریایی، پنگوئن، گربه دریایی، گراز دریایی و… را مشاهده کنید. تمام این حیوانات تعلیم دیده‌اند و در نتیجه می‌توانند با نمایش‌های متنوع ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

پاراسل، شاتل، پارک آبی، غواصی، اسکوتر دریایی، فلای بورد، اسکی روی آب، جت اسکی و… از دیگر تفریحاتی هستند که پیشنهاد می‌شود اگر به کیش سفر کردید، حتما آن‌ها را تجربه کنید. این تفریحات آبی باعث می‌شود سفر کیش شما به سفری جذاب و خاطره‌انگیز تبدیل شود.

با شب، دیگه بدون جا نمی‌مونی!

اگر قصد سفر به کیش و یا هر شهر دیگری را دارید، مجموعه شب در کنار شماست. پشتیبانی 24 ساعته مسافران از ویژگی‌های مهمی است که مجموعه شب آن را در دستور کار خود قرار داده و خیلی سریع مشکلات مسافران را برطرف می‌کند. استفاده از وب‌سایت این مجموعه بسیار راحت است و تمام افراد می‌توانند به راحتی محل اقامت مورد نظرشان را در هر شهری که دوست دارند به کمک انواع کد تخفیف و با قیمیت به‌صرفه رزرو کنند. این کدهای تخفیفی را می‌توانید از وب‌سایت موپُن (www.mopon.ir) به راحتی دریافت کنید.

مجموعه شب برای افزایش سطح رضایت مسافرانش، بیمه حوادث را برای آنان در نظر گرفته است. در واقع به کمک این بیمه، اگر هرگونه اتفاق غیر منتظره‌ای اعم از سرقت، نیازهای درمانی و… برای مسافران پیش بیاید، مجموعه شب در کنار آن‌ها خواهد بود.

امکان برقراری گفت‌وگو با میزبان (فردی که خانه را اجاره می‌دهد)، نیز وجود دارد و مسافران از این طریق می‌توانند تمام سوالات خود را درباره محل اقامت مورد نظرشان بپرسند. شب ویلاهای فوری و شب آخری را نیز در دسته‌بندی مجزا قرار داده پس اگر نیاز به ویلا به صورت فوری داشتید یا فراموش کرده بودید محل اقامت خود را رزرو کنید، اصلا نگران نباشید.

تخفیف سایت شب در موپُن

جمع‌بندی

سفر همواره دلچسب است. باید قبل از سفر سلیقه خود را بدانید آگاه باشید که به چه نوع سفری علاقه دارید. بعد از آن نوبت به رزرو محل اقامت شماست که وب‌سایت‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم، می‌توانند به شما در پیدا کردن هرچه سریع‌تر ویلا کمک کنند. علاوه‌بر این با شما با استفاده از کد تخفیف می‌توانید هزینه کمتری بابت اجاره این مکان‌ها پرداخت کنید. موپُن به عنوان مرجعی جامع در حوزه ارائه کدهای تخفیف، همواره در کنار شماست. شما می‌توانید بسته به وب‌سایتی که از آن اقدام به رزرو اقامتگاه کرده‌اید، کد تخفیف مورد نظرتان را پیدا کنید و در نهایت سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.