گردشگری و توریسم

برندسازی از اصول مهم موفقیت در واحدهای گردشگری است

به گزارش ایرنا، محمد علی حضرتی ها روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات مدیره تشکل های هیات های پذیرایی استان قزوین افزود: راه اندازی این تشکل اقدام خوبی برای برندسازی واحدها و تاسیسات گردشگری استان به شمار می رود.
وی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی، گفت: با توجه به رویکرد دولت در واگذاری تصدی‌گری و مدیریت حوزه‌های مختلف به بخش خصوصی، سازمان میراث فرهنگی کشور نیز همسو با این رویکرد به سمت سیاست گذاری‌های کلان رفته و مداخله را به حداقل رسانده‌ است.
حضرتی ها گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های غنی که در حوزه گردشگری استان قزوین وجود دارد، تشکل حرفه‌ای واحدهای پذیرایی استان بتواند با وجود وجود چالش‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت خود را به خوبی و با قوت دنبال کرده و در میسر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران کارآمد باشد.
این مسئول با بیان تجارب مربوط به ایجاد تشکل‌های صنفی طی دو دهه گذشت،اظهار داشت: متاسفانه یکی از دلایل عدم موفقیت و ناکارآمدی تشکل‌ها‌ی صنفی طی سال‌های گذشته سوء استفاده برخی اعضاء از حضور در تشکل برای استفاده و نفع شخصی است که منجر به بروز اختلافات و انهدام تشکل می‌ شد و باید اذعان کرد در حقیقت توان از خود گذشتگی و تلاش برای منافع اعضاء از عوامل مهم تداوم و استمرار تشکل‌های صنفی محسوب می‌شود.
وی با برشمردن اصول جذب مشتری در واحدهای پذیرایی، تصریح کرد: مهم ترین گام در جذب مشتری کیفیت خدمات و رعایت استانداردهای لازم است و اگر خاطره‌ای بد از یک خدمت ناشایست در هر یک از واحدهای پذیرایی در ذهن مشتریان شکل بگیرد و به دیگران منتقل گردد، قابل جبران نخواهد بود.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


برندسازي